نوشته شده توسط : iran hotels

لنگرود شهری زیبا در شمال ایران  در استان گيلان است. نام لنگرود برای نخستین بار در سال ۵۱۲ هـ. ق در متون تاریخی ذکر شده است. این شهر زیبای شمالی در طول تاریخ حوادث مهمی را به خود دیده است. در زمان نادرشاه این شهر به عنوان پایگاه دریایی و کارخانه کشتی‌سازی انتخاب شد. در عهد قاجار نیز لنگرود از مناطق مهم ایران به حساب می‌آمد . شهر لنگرود امروزه يکی از مناطق مهم استان گیلان است و در میان شهرهای شرق گیلان از موقعیت جالب توجهی برخوردار است . شهرستان لنگرود با وسعتی حدود ۹۰۰ کیلومترمربع در ناحیه شرق گیلان قرار گرفته است و فاصله آن با مرکز استان ۶۰ کیلومتر است. لنگرود از شمال به دریای خزر، از جنوب و غرب به لاهیجان و از شرق به رودسر منتهی می‌گردد. بافت قومی مردم لنگرود گیلک و به زبان گیلکی با لهجه بیه پس صحبت می‌کنند. از محصولات عمده كشاورزي لنگرود می‌توان به انواع برنج، چای، صیفی‌جات وهمچنین صید ماهی در این شهر اشاره كرد.  بازار هفتگی لنگرود در روزهای شنبه و چهارشنبه با استقبال فراوان برگزار می‌گردد. همچنين  كشت كنف و در زمینه صنعت صنایع فلزی از جمله تفنگ سازی (شکاری) از رونق بالايي برخوردار است که به علت مرغوبیت و کیفیت، طرفداران زيادي دارد . از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي شهر لنگرود مي توان به پل خشتي ،  خانه منجم باشي و .....ساحل زيباي چمخاله و تالاب كيا كلايه  و روستاهاي زيباي اطراف آن اشاره كرد. گردشگران مي توانند با رزرو هتل هاي لنگرود در كنار لذت از  جاذبه های گردشگري شهر لنگرود حس آرامش بخش را نيز تجربه كنند.



:: برچسب‌ها: لنگرود , هتل , رزرو هتل , رزرواسيون هتل , گردشگري , هتل هاي لنگرود ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

خانه تاريخي منجم باشي از آثار تاریخی دوره قاجار که دارای معماری و طبیعت جذابی برای گردشگران  و نماد اصلی شهر لنگرود است . خانه منجم باشی از چند بخش بزرگ و کوچک تشکیل شده است. همانند بسیاری دیگر از خانه های قاجاری، در اینجا نیز بخش های اندرونی و بیرونی، بخش های اصلی آن هستند. سردر ورودی این خانه منجم باشي به صورت هلالی ایجاد شده است و حاوی گچ بری های ساده است. این خانه در دوطبقه ساخته شده است و طبقه فوقانی دارای 3 اتاق و یک سالن پذیرایی است . برای طبقه فوقانی ایوانی به عرض 1 متر و طول 10 متر ایجاد کرده اند که چهار ستون سقف این ایوان را سرپا نگاه داشته است. سقف و بام بناي منجم باشي به شیوه بناهای سنتی گیلان واشن ریزی شده و از چوب و سفال پوش است. بناي تاريخي منجم باشي در محله فشكالي شهر لنگرود و در كنار اداره برق و سبزه ميدان واقع شده است. گردشگران مي توانند با رزرو هتل ستاره دريا لنگرود  و اقامت در هتل ستاره دريا چمخاله  در كنار لذت از  جاذبه های گردشگري شهر لنگرود ،   حس آرامش بخش را نيز تجربه كنند.



:: برچسب‌ها: لنگرود , هتل , رزرو هتل , گردشگري , خانه تاريخي , خانه منجم باشي , هتل ستاره دريا لنگرود , هتل ستاره دريا چمخاله ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

تالاب انزلي يكي از زيباترين و مهمترين تالاب كشور است كه در استان گيلان و در جنوب غربي سواحل درياي مازندران قرار دارد. فاصله تالاب انزلي تا مركز استان 40كيلومتر است. اين تالاب به دليل اينكه محل تخم ريزي آبزيان و مامن پرندگان بومي ومهاجر است از اهميت ويژه اي در كشور برخوردار است. بسياري از كارشناسان محيط زيست كشور معتقدند تالاب بين المللي انزلي نه تنها در ايران بلكه در جهان بي نظير است زيرا كه از تنوع زيستي بالايي برخوردار است. تالاب انزلي يكي از تالاب هاي آب شيرين كشور است كه مناظر منحصربه فردي را مي توان در آن مشاهده كرد. وجود نيلوفرهاي آبي در جاي جاي اين تالاب زيبايي هاي طبيعي آن را دو چندان كرده و باعث  شده يكي از پرطرفدارترين مقاصد طبيعت گردي در نزد گردشگران به حساب آيد. قايق سواري در تالاب انزلي و تماشاي حيوانات و گلهاي لاله ونيلوفر آبي و ماهيگيري و تفريحات آبي سبب گرديده تا اين تالاب بي نظير يكي از قطب هاي گردشگري شهر انزلي به شمار آيد. گردشگران مي توانند با رزرو هتل سفيد كنار بندر انزلي و اقامت در  هتل سپيد کنار انزلي  در كنار لذت از  جاذبه های گردشگري تالاب بين المللي انزلي ، حس آرامش بخش را نيز تجربه كنند.



:: برچسب‌ها: انزلي , هتل , رزرو هتل , گردشگري , تالاب , تالاب بين المللي انزلي , هتل سفيد كنار بندر انزلي , هتل سپيد کنار انزلي ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

بسياري از ميدان هاي بزرگ ايران داراي ساعتي بزرگ بر روي سكويي كه براي همين كار طراحي شده ، قرار دارد تا يادآور زمان به مردم شود. برج ساعت انزلي نيز جز همين دست از ساعت هاي بزرگ به شمار مي رود كه به عنوان مناره انزلي نيز شناخته مي شود و در پشت بازار سپه ميدان بندر انزلي قرار دارد و جالبتر اينكه هنوز با قدمت چندين ساله ساعت را به درستي نشان مي دهد. برج ساعت  در ابتدا با هدف راهنمايي كشتي هايي كه از آن سوي آبها مي آمدند ساخته شده بود اما بعدها تغيير كاربري داده شد. قدمت برج ساعت به دوران قاجار ، روزگار ناصرالدين شاه باز مي گردد و توسط خسرو خان گرجي ،  حاكمي با نفوذ از دوران فتحعلي شاه تا ناصرالدين شاه قاجار بود ساخته شده است. گردشگران مي توانند با رزرو هتل دنيز انزلي و اقامت در  هتل دنيز بندر انزلي در كنار لذت از  جاذبه های گردشگري برج ساعت  انزلي ، حس آرامش بخش را نيز تجربه كنند.



:: برچسب‌ها: انزلي , هتل , رزرو هتل , گردشگري , برج ساعت , هتل دنيز انزلي , هتل دنيز بندر انزلي ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

شهرهاي  استان گيلان هموراه به دليل واقع شدن  در ميان رودخانه ها و تالاب ها نيازمند به ساخت پل براي اتصال شهر ها ومنطقه ها به يكديگر بودند.پل غازيان يكي از پل هاي قديمي و تاريخي شهر انزلي به شمار مي رود كه بر روي رودخانه انزلي ودر كنار تالاب بين المللي در سال 1316  ساخته شده است. پل غازيان تنها پل متحرك در ايران و توسط دو شركت سوئدي ساخته شده است. وقتي بر روي پل غازيان بايستيد از يك سمت چشمتان به كشتي هاي درحال تخليه بار و از طرفي به دريا و مرغان دريايي مي خورد كه چشم اندازي زيبا براي پل غازيان ايجاد كرده است. گردشگران مي توانند با اقامت در  هتل دلفين انزلي در كنار لذت از  جاذبه های گردشگري پل تاريخي غازيان ، حس آرامش بخش را نيز تجربه كنند.



:: برچسب‌ها: انزلي , هتل , رزرو هتل , گردشگري , پل تاريخي , پل غازيان , هتل دلفين انزلي ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

بلوار ساحلی بندر انزلی يا بوستان ساحلي بندر انزلي يكي از جاذبه هاي گردشگري پر طرفدار شهر انزلي محسوب مي شود . بلوار ساحلي انزلي از قدمت بالايي برخوردار است و نخستين پارك ساحلي در ايران كه به سبك اروپايي ساخته شده است. بلوار ساحلي بندر انزلي با چشم اندازی زیبا به تاسیسات بندری و دریای خزر و ورودی تالاب بین المللی انزلی فضایی چشم نواز و دل انگیز را برای گردشگران فراهم ساخته است. این بوستان تاریخی زیبا مشرف به موج شکن، بندرگاه و آبراهه بندر از گردشگاه های محبوب انزلی بشمار می رود. همچنين  اسکله قایق سواری، بزرگترین صفحه بازی مار وپله ایران، در جنوب نمای کاخ میان پشته، جنوب شرقی پل غازیان، از شرق نمای اسکله های بندر و کشتی های بزرگ در حال بارگیری و در شمال موج شکن های غازیان و انزلی را می توان از بلوار ساحلی انزلی مشاهده کرد. تعداد زیادی رستوران در بلوار ساحلی بندر انزلی، غذاهای محلی را در فضای دلنشین عرضه می‌کنند. آلاچیق هایی با طرح درخت و سرویس بهداشتی، از دیگر امکانات بلوار ساحلی انزلی برای مسافران و گردشگران است. در انتهای این بلوار اسکله قایق سواری قرار دارد. گردشگران مي توانند با رزرو هتل بهشت تالاب انزلي  و اقامت در هتل بهشت تالاب در كنار لذت از  جاذبه های گردشگري بلوار ساحلي  انزلي  ، حس آرامش بخش را نيز تجربه كنند.



:: برچسب‌ها: انزلي , هتل , رزرو هتل , گردشگري , بلوار ساحلي بندر انزلي , هتل بهشت تالاب انزلي , هتل بهشت تالاب ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

باتوجه به ازدياد رفت و آمد تعداد كشتي ها در سواحل بندر انزلي به مرور زمان نياز به احداث موج شكن هايي براي جلوگيري از آسيب ديدن كشتي ها در بندر انزلي نيز ديده شد. موج شكن هاي بندر انزلي قدمتي تاريخي دارند. در سال ۱۲۷۴ ساخت موج شکن غازیان و انزلی آغاز شد و ۱۲۹۳ کار ساخت آن به پایان رسید. موج شکن ها روی تیرهای چوبی که در کف دریا تعبیه شده اند ساخته شده و در سال های اخیر مورد مرمت قرار گرفته اند. بعد از گذشت سال ها موج شكن هاي بندر انزلي امروزه به عنوان تفرجگاهي براي ماهيگيري و تماشاي رقص باد روي آب هاي آن و تماشای منظره دریا و کانال و ساحل انزلی و بلوار ساحلی انزلی از فراز آن  براي هر گردشگر تبديل شده است. غير ممكن است گردشگري به سمت موج شكن هاي انزلي برود و در آنجا انداختن عكس يادگاري در كنار اين همه زيبايي را از خود دريغ كند. گردشگران مي توانند با رزرو هتل مدائن انزلي  و اقامت در هتل مدائن بندر انزلي در كنار لذت از  جاذبه های گردشگري موج شكن هاي انزلي  ، حس آرامش بخش را نيز تجربه كنند.



:: برچسب‌ها: انزلي , هتل , رزرو هتل , گردشگري , موج شكن هاي انزلي , هتل مدائن انزلي , هتل مدائن بندر انزلي ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

شهر رشت مرکز شهرستان رشت و استان گیلان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می رود .شهر رشت به علت دارا بودن جاذبه های طبیعی، تاریخی و انسانی متعدد یکی از مقاصد محبوب گردشگری  محسوب  در كشور مي  شود . به شهر رشت شهر باران نیز گفته می شود به علت اینکه میزان بارندگی بالایی دارد. همچنین بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه‌ای دریای خزر مازندران ، گیلان ، گلستان محسوب می‌شود. شهر رشت  تقریبا در مرکز جلگه گیلان قرار گرفته است. شهر رشت با وسعتی بیش از 50 کیلومتر مربع بزرگترین شهر کناره دریای خزر به شمار میرود ، شهر رشت در جلگه گیلان و در حاشیه غربی دلتای سفید رود قرار گرفته است. پیش از ورود اسلام به ایران، گروهی از ساکنان گیلان و دیلمان زرتشتی و گروهی دیگر بت‌پرست بودند. نام قدیم شهر رشت «بیه» بوده که به معنای منطقه ی بین دو رودخانه است. در شرق و غرب شهر رشت دو رودخانه به نام های گوهررود و  زرجوب جریان دارند که در ناحیه ی پیربازار رشت به یکدیگر می رسند و وارد تالاب انزلی می شوند. یکی از قدیمی ترین شهرداری های کشور شهرداری رشت است که در سال 1286 تاسیس شد. شهر رشت امروزه دارای پنج منطقه ی شهرداری است که هر یک به سه ناحیه تقسیم می شوند. نظریه های گوناگونی برای وجه تسمیه ی شهر رشت وجود دارد که یکی از آن ها که به اقلیم جلگه ای این منطقه اشاره دارد به معنی «قرار گرفته در جای پست و گود» است. زبان مردم رشت، گیلکی و دین اکثریت آن ها شیعه است و تعداد کمی زرتشتی ، مسیحی و یهودی و پیروان مسلمان اهل سنت هستند كه در این شهر زندگی می کنند. امروزه شهر رشت یکی از قطب های مهم کشاورزی در سطح کشور و در گذشته قطب تولیدات نساجی ایران بود که بسیاری از کارخانجات بزرگ صنعتی در رشت در سالیان اخیر به حالت تعطیل در آمده اند. شهر رشت از تولید کنندگان بزرگ فولاد و نانو داروهای ضد سرطان کشور نیز محسوب می شود. شهر رشت به عنوان شهر خلاق در زمینه ی خوراک شناسی در سال 2015 به یونسکو پیوست وتنها شهر ایران در ثبت یونسکو به همراه 18 شهر دیگر جهان در زمینه خوراک شناسی است.شهر خلاق شهری می باشد که بتواند از نوآوری و توانمندی های شهروندان در توسعه ی شهری استفاده کند.همچنين در گذشته بسياري شهر رشت را به عنوان مركز توليد ابريشم مي شناختند. یک تاجر بلژیکی در سال 1290 شمسی ، اولین اتوبوس در ایران در شهر رشت به کار گرفت. فاصله شهر رشت از تهران 325 كيلومتر است . براي  دسترسي به شهر رشت هم مي توانيد از اتومبيل شخصي استفاده كنيد  و  هم  هواپيما و قطار و اتوبوس هاي مسافر بري . زمان رسيدن از تهران به شهر رشت به وسيله اتومبيل شخصي تنها 4 ساعت رانندگي از راه آزاد راه رشت – قزوين  است. شهر رشت نيز همانند بسياري از شهر هاي شمالي ايران داراي جاذبه هاي گردشگري فراواني است كه ما در اينجا به تعدادي از آن ها اشاره مي كنيم . جاذبه هاي گردشگري اين شهر شامل  پارك جنگلي سراوان ،  پارك ملت رشت ، آثار تاريخي چون خانه ميرزا كوچك جنگلي ، خانه ابريشمي رشت و ..... دستبافت های پشمی، حصیر بافی، چادر بافی و چموش دوزی از مهم ترین صنایع دستی رشت هستند. غذاهاي خوشمزه شمالي از جمله مرغ ترش گيلاني ، پلو كباب مخصوص ، فسنجان ترش شمالي ، ترش تره ، ميرزا قاسمي ، باقالي قاتق ، سير قليه ، كه در اكثر رستوران هاي شهر رشت طبخ مي شود به همراه زيتون پرورده ، خاويار (اشبل)  ، باقالي خام  از چاشني هاي كنار غذا هستند كه بر روي سفره اكثر رشتي ها و گيلاني ها وجود دارد. جالب است بدانيد كه اكثر غذاهاي گيلاني ها بدون گوشت و بر پايه سبزيجات طبخ مي شود . گردشگران مي توانند با رزرو هتل های رشت و اقامت در  هتل رشت در كنار لذت از  جاذبه های گردشگري شهر رشت  ،  حس آرامش بخش را تجربه كنند.



:: برچسب‌ها: رشت , هتل , رزرو هتل , طبيعت گردي , گردشگري , هتل های رشت , هتل رشت ,
:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

پارك جنگلي سراوان يكي از زيباترين و ديدني ترين جاذبه طبيعي در استان گيلان و شهر رشت محسوب مي شود. جنگلي پر از درختان زيبا و سربه فلك كشيده و سكوت و آرامشي غيرقابل توصيف. پارك جنگلي سراوان 1487 هكتار وسعت دارد و آنقدر وسيع و ديدني است كه ساعت ها براي بازديد از آن وقت بگذاريد و لذت ببريد. اين پارك به دليل نزديكي به شهر رشت و در فاصله كمتر از 20كيلومتر، بسيار مورد توجه گردشگران قرار مي گيرد. به محض ورود به جنگل در سمت چپ خود چشمتان به درياچه سبز رنگي برخورد مي كند كه در ابتدا گمان مي كنيد زمين چمن است ، با جلو رفتن و كمي بيشتر به نظاره نشستن قايق هايي كه به شكل قو ،رد آب را در آن مي بينيد كه كمتر گردشگري بدون سوار شدن بر قايق و چندساعتي به تماشا نشستن و لذت بردن از سكوت جنگل را در دل اين درياچه زيبا از دست مي دهد. پوشش هاي گياهي بسيار متنوعي را در جنگل مي بينيد كه بعضي از آن ها طبيعي و بعضي ساخته دست انسان هستند. در قسمتي از اين پارك وسيع موزه ميراث روستايي گيلان كه اولين موزه طبيعي در كل كشور به شمار مي آيد را خواهيد ديد. گردشگران مي توانند با رزرو هتل کادوس رشت و اقامت در  هتل كادوس رشت در كنار لذت از  جاذبه های گردشگري جنگل سراوان رشت ، حس آرامش بخش را نيز تجربه كنند.



:: برچسب‌ها: رشت , هتل , رزرو هتل , طبيعت گردي , گردشگري , جنگل سراوان , رزرو هتل کادوس رشت , هتل كادوس رشت ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

پارك ملت يكي از قدميترين پارك شهر رشت محسوب مي گردد كه روزانه بسياري از مردم براي گذراندن اوقات فراغت به اين پارك سر خواهند زد. پارك ملت در نزديكي بلوار شهيد انصاري رشت و در نزديكي خيابان گلسار كه بسيار طرفدار است قرار دارد.اين پارك در يكي از باغ هاي قديمي شهر رشت به نام باغ سياه است كه بعدها تبديل به پارك مي شود . پارك ملت با درختاني بلند و زيبا كه اكثر آن ها قديمي هستند و آب نماي موزيكال نظر بسياري از گردشگران را نيز به خود جلب مي كند. در قسمتي از پارك ماكت خانه هاي روستايي وجود دارد كه بسيار مناسب براي علاقه مندان به عكاسي است. از ديگر ويژگي هاي جالب توجه پارك ملت وجود نخستين ساعت آفتابي و قطبي كه به شكل كتاب وقلم است اشاره كرد. همچنين وجود امكانات رفاهي ، تفريحي و ورزشي و يك مجتمع آكواريومي كه داراي بيش از 680 قطعه از ماهيان تزئيني شمال و جنوب كشور و 28قطعه خرچنگ ، در آن نگه داري مي شود كه بازديد از آن براي بسياري از گردشگران جالب  است. گردشگران مي توانند با اقامت در  هتل شبستان رشت در كنار لذت از  جاذبه های گردشگري پارك ملت رشت ، حس آرامش بخش را نيز  تجربه كنند.



:: برچسب‌ها: رشت , هتل , رزرو هتل , گردشگري , پارك , پارك ملت , هتل شبستان رشت ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()