نوشته شده توسط : iran hotels

باغ تخت كه به نام تخت قراچه موسوم است ، در شمال شهر شيراز ودر دامنه كوه بابا كوهي قرار گرفته است. بناي اصلي باغ تخت در قرن پنجم هجري قمري ساخته شده است. سازندگان باغ تخت هنر طراحی باغ و باغ آرایی را که یکی از کهن ترین هنرهای ایرانیان بوده به اوجی رسانده بودند که تکرارش ناممکن است.  شرايط طبيعي باغ به گونه اي بود كه بهترين مكان براي ساخت قلعه اي مستحكم بود ، قلعه اي نظامي كه بعدها جاي خود را به باغی خوش نشین برای تفریح و تفرج داد. باغ تخت در دوران حكومت آقا محمدخان قاجار و به دستور وي به جای عمارت قدیمی، عمارتی جدید در باغ بنا می‌شود و نام باغ را به «تخت قاجار» تغییر می‌دهد. در دوره محمد شاه نیز این باغ بی نصیب نمانده و مسیر حرکت آب به صورت کرت های ( باغچه هاي) طبقه بندی شده و پلکانی درمی آید. باغ تخت دو عمارت کلاه فرنگی دارد که دارای ایوان های متعدد است در سمت رو به قبله، هفت طبقه با کاشی های الوان برپاست و در هر طبقه دورسته پله به قرینه ساخته اند و از طبقه ای به طبقه دیگر بالا می روند و در میان پله ها از طبقه بالا تا پایین آبشارهای عریضی است که از فراز به نشیب آب می ریزد و در عرصه هر یک از طبقه ها حوض های کشکولی است و میانشان فواره قرار دارد. در دو طرف تالار عمارت به قرینه، ارسی ها و گوشواره ها و ایوان های متعددی ساخته اند كه بسيار زيبا و دلكش است. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل کوثر شيراز  با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , باغ تخت , هتل کوثر شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

در طبقه دوم باغ دلگشای شیراز، موزه رادیوهای قدیمی منحصرد به فرد، فعالیت دارد. در نمایشگاه رادیو نزدیک به ۱۰۰ رادیوی قدیمی گردآوری شده که قدیمی ترین رادیوها، مربوط به دوره ناصر الدین شاه قاجار و سال ۱۲۷۵ هجری قمری است. در این نمایشگاه 2 نمونه رادیو نفتی وجود دارد و مابقی آن لامپی- حرارتی است که قدمتشان 50 سال و بیش‌تر است که در این نمایشگاه به معرض نمایش درآمده‌اند. همچنين يكي از راديوهاي منحصربه فرد موزه راديو شيراز راديو خاتم كاري شده اي است كه خاتم آن كار شيراز است. جالب است بدانيد كه جمع آوري اين مجموعه راديو ها 20 به طول انجاميد. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل سروناز شيراز  با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل آپارتمان سروناز شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , موزه راديو , هتل سروناز شيراز , هتل آپارتمان سروناز شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

خانه توکلی شیراز به دوره قاجاریه تعلق دارد و که دارای یک حیاط مرکزی بوده و در چهار طرف آن عمارت وجود دارد. ورودی خانه توكلي در جبهه شرقی بوسیله یک هشتی مشترک به داخل حیاط راه دارد. تزئینات بناي توكلي شامل آجرکاری، کاشی کاری هفت رنگ، تزئینات چوبی در شیرسرها، درها و درکها و سقف ها می باشد. خانه توکلي را به واسطه کاشي کاريهايي فراواني که در آن انجام شده بي شک بايد يکي از شاهکارهاي کاشي کاريهاي خانه هاي تاريخي شيراز دانست. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل آپارتمان شمس شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل شمس شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , خانه توكلي , هتل آپارتمان شمس شيراز , هتل شمس شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

خانه منطقي نژاد يا موزه موسيقي كه در پشت مسجد شهدا در ميدان شاهچراغ شيراز قرار گرفته ، يكي از بناهاي تاريخي است كه قدمت آن به دوره قاجار باز مي گردد. این خانه شامل شاه نشین و اتاق هایی متعدد در قسمت شرقی و غربی است، که در حال حاضر هر کدام از این اتاق ها به کار خاصی در حوزه موسیقی می پردازد. یکی از اتاق‌های موزه موسيقي که به شیوه معماري باروک ( معماري كلاسيك منحط بي ساختار وداراي تزئينات نمايشي رياد و عجيب و غريب ) گچ‌بری و تزیین شده است، به موسیقی ملل اختصاص پیدا کرده و در آن مجسمه‌ها و عکس‌هایی از بزرگ‌ترین آهنگسازان و نوازندگان جهان همراه با بیوگرافی مختصری از آنان قرار دارد. تالار آیینه بناي موزه شيراز یکی از منحصر به فردترین تالارهای آیینه است که در تمامی بناهای تاریخی ایران تا به حال دیده شده است. چهار اتاق تو در توی این موزه به حوزه سازها و معرفی آن‌ها اختصاص دارد که در آن تمام سازهای ایرانی و نواحی مختلف ایران همراه شرح مختصری به نمایش در آمده است. یک استودیوی موسیقی مجهز به وسایل مورد نیاز برای ضبط موسیقی، محل آموزش و تدریس موسیقی، اتاق آرشیو و معرفی موسیقی‌دانان ایرانی و مخزن صوتی از دیگر بخش‌های این موزه‌ هستند. در مخزن صوتی موزه موسيقي (آوا و نوا ) بالغ بر دو هزار ساعت موسیقی وجود دارد که مراجعه کنندگان می‌توانند در کابین‌هایی که هر کدام مجهز به سیستم‌های صوتی است به آن‌ها گوش بدهند. از اهداف اصلی موزه موسيقي حمایت از پژوهشگران حوزه موسیقی و آشنايي مردم با ابزار آلات موسيقي در طي سده هاي مختلف است. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل ساسان شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل ساسان  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , موزه موسيقي , هتل ساسان شيراز , هتل ساسان ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

قدم زدن در كوچه پس كوچه هاي شهر تارخي شيراز نيز خالي از لطف نيست . خيابان لطفعلي خان زند خياباني پر از يادگاري هاي تاريخي كه از گذشتگان باقي مانده است. در ضلع  غربي نارنجستان قوام خانه اي تاريخي به چشم مي خورد كه يادگاري از دوران قاجار است و به خانه زينت الملوك دختر قوام‌الملک چهارم شهرت دارد. طراحی خانه زينت الملوك به گونه ای است که از راه دری در زیرزمین به نارنجستان قوام منتهی می شود. در واقع، فاصله این خانه تا خانه قوام یک کوچه است و یک راه زیرزمینی آن دو را به هم مرتبط کرده است. ورودی بناي زينت الملوك به شکل زیبایی مقرنس‌کاری شده است. با عبور از یک هشتی، وارد حیاط خانه می‌شویم که دارای حجاری‌های سنگی و مشبک‌کاری است. قبل از ورود به داخل ساختمان حیاطی زیبا پیش روی شماست که به غیر از ازاره‌های سنگی حجاری شده و مشبک، دو حوض بزرگ و کوچک و دو باغچه زیبا دارد. این خانه  بیش از ۲۰ اتاق دارد که همگی آن ها با گچبری ها، آیینه کاری ها و نقاشی های تماشایی تزئین شده اند. بيشتر سقف خانه زينت الملوك چوبي است و روي آن ها را با تصاویری از گل و بوته، حیوانات و پرندگان نقاشي كرده اند. یکی دیگر از جذابیت های این خانه پنجره های ارسی با شیشه های رنگی است که تابش آفتاب بر روی آن ها انعکاس زیبای نور را بر روی در و دیوارها می اندازد و فضایی جذاب را می آفریند. همچنین تالار شاه‌نشین ساختمان ضلع غربی را با آینه‌کاری‌ و گچ‌بری‌های زیبا تزیین کرده‌اند. امروزه از زيرزمين خانه زينت الملوك به عنوان نگار خانه استفاده مي شود و در آن مجسمه هاي تمام شخصيت هاي برجسته شيراز را در معرض ديد عموم قرار داده اند. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل حافظ شيراز  با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , خانه زينت الملوك , هتل حافظ شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

شهر شیراز با فرهنگ غنی تاریخی و هنری به منظور بالا بردن سواد هنری شهروندان از طریق ارتباط با هنرمندان و آشنایی با روش های تولید و خلق آثار هنری در سال94 و در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع اقدام به راه اندازی باغ هنر شيراز كردند كه همچون نگيني در پایتخت فرهنگ و هنر ایران مي درخشد.  باغ هنر فضایی را به وجود آورده است که مسافران و گردشگران می توانند با مراجعه به این باغ و بازدید از غرفه ها آثار با ارزش و زیبای هنرمندان شیرازی را به عنوان سوغات دست هنرمندان شیرازی خریداری کنند ,  و همچنين مي توانند آثار هنري خود را به باغ هنر تحويل دهند تا در معرض ديد عموم قرار دهند. باغ هنر شيراز در بلوار بعثت و جنب پارك بعثت قرار دارد. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل صدرا شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل ملاصدرا شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , باغ هنر , هتل صدرا شيراز , هتل ملاصدرا شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

 مرقد حضرت سید امیر احمد(ع) برادر امام رضا (ع) ملقب به شاهچراغ در شهر شيراز و جز مهمترين زيارتگاه هاي شيرازي ها و البته مسافران داخلي و خارجي است كه به شيراز سفر مي كنند. مرقد شاهچراغ همچون بسياري از بناهاي ديگر در طول تاريخ چندين بار بازسازي شد از جمله اينكه در سال ۷۴۵ قمری ملکه تاشی خاتون مادر حاکم فارس، بارگاه رو بهسازی کرد و علاوه بر ساخت مدرسه ای در این مکان، محلی برای استراحت و اطعام مسافران و البته گنبدی بزرگ هم ساخت .شاه اسماعیل صفوی هم در سال ۹۱۲ قمری دستور بهسازی آرامگاه  شاهچراغ را داد. همچنين در دوران نادر شاه افشار نيز آرامگاه شاهچراغ مورد توجه قرار گرفت و مورد مرمت قرار گرفت و قنديلي طلايي از زير گنبد آويزان شد كه در طي زلزله سال 1239 شيراز كل بنا مخروب شد و به همين دليل دستور دادند تا قنديل طلا را بفروشند و  پول حاصل از آن را در بازسازي آرامگاه استفاده كنند. از دیدنی‌های حرم شاه‌چراغ آئینه‌کاری، نوشته‌های گچ‌بری ، تزئینات و درهای نقره و رواق و حرم وسیع این بقعه می‌باشد. مرقد مطهر حضرت در شاه‌نشین بین محوطه زیر گنبد و مسجد بالای سر امام‌زاده قرار دارد . گردشگران مي توانند با اقامت در هتل امير كبير شيراز  با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , شاهچراغ , هتل امير كبير شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

باغ هفت تنان یا موزه سنگ های تاریخی، یکی از قدیمی‌ترین اماکن تاریخی شیراز است. این موزه  به سده‌های پیش از عهد زندیه بر می‌گردد و عمارت آن از بناهای دوره کریمخان زند است. این باغ در بن کوه چهل مقام و در شمال آرامگاه حافظ قرار گرفته‌ است. بیشتر جهانگردانی که در چند سده اخیر به شیراز سفر کرده‌اند، باغ تکیه هفت تنان و عمارت زیبای آن را وصف کرده‌اند. مردم شیراز نیز به باغ تكيه هفت تنان دلبستگی خاص دارند. عمارت هفت تنان به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. علت نام‌گذاری مجموعه به هفت تنان ، وجود هفت قبر از هفت عارف بزرگ در باغ است که کریم‌‌خان زند روی هر کدام، سنگ بزرگ بدون کتیبه‌ای گذاشت. از دیدنی‌های تكيه هفت تنان مي توان به تالاری که سقف آن بر دو ستون بزرگ یکپارچه استوار شده كه بر روی این دو ستون، نقش‌های زیبایی با رنگ و روغن ترسیم شده  و در طاقچه‌های بالایی آن، پنج مجلس روی گچ نقاشی شده و از شاهکارهای نقاشی دوران زندیه اشاره كرد. حوض بزرگی هم در وسط عمارت اصلی به چشم می‌خورد که در گذشته از آب رکن‌آباد پر می‌شده‌است . گردشگران مي توانند با اقامت در هتل جهان نما شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل آپارتمان جهان نما شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , تكيه هفت تنان , هتل جهان نما شيراز , هتل آپارتمان جهان نما شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

باغ جهان‌نما از کهن‌ترین باغ‌های شیراز محسوب می‌شود که در گذشته جزو صحرای جعفرآباد و مصلی شیراز بوده و در دوره سلسله آل مظفر و آل اینجو این باغ و دشت زیردست حوالی آن سرسبز و بسیار آباد بوده است. باغ جهان نما در هنگام اقامت تیمور گورکانی، همچون سایر باغ‌های نامدار آن دوره مورد توجه واقع شده، به‌طوری که دستور می‌دهد همانند آن را در اطراف سمرقند، احداث کنند و جهان نما بنامند. باغ جهان نما با مساحت ۲.۸ هکتار، ۳۵۰۰ متر مربع فضای سبز دارد. این باغ در سال 1185 هجری قمری به دستور کریمخان زند بازسازی شد. درون باغ، عمارتی هشت ضلعی همانند عمارت کلاه فرنگی باغ نظر ساخته شده و در چهارگوشه آن، چهار شاه‌نشین با اتاق‌های دو طبقه بنا شده است. . عمارت شاه نشین نمایی آجری دارد که پنجره های چوبی‌اش متاسفانه جایشان را در بازسازی‌ها به پنجره آهنی داده‌اند و از کاشی کاری و نقاشی هم در آن خبری نیست به جز یک حوض مرمر که در داخل عمارت ساخته شده . باغ جهان نما  در نزديكي آرامگاه حافظ قرار دارد. آنچه كه باغ جهان نما را تماشایی‌ کرده جز آرام بودنش، درخت‌های تنومند سرو و کاج و گل‌های نارنج، شمشاد سبز، بنفشه، رزهفت‌ رنگ، گل‌های داوودی و اطلسی‌ست که در گوشه گوشه آن دیده می‌شوند. برخی از درخت های قدیمی را کنده کاری کرده اند و در بعضی از قسمتها، کاشی های نقاشی روی زمین به چشم میخورد. آب قنات معروف ركن آباد نيز از داخل باغ جهان نما عبور مي كند درخت‌ها و گل‌ها را سیراب می‌کند. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل تالار شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل تالار به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , باغ جهان نما , هتل تالار شيراز , هتل تالار ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

باغ عفيف آباد در انتهاي خيابان عفيف آباد شيراز قرار دارد. باغ عفیف آباد،یکی از مکان هایی است که هر گردشگری را مجذوب می کند. باغ این مجموعه در دوران صفویه خلق شده است و احتمالاً پادشاهان برای گشت و گزار و تفریح از آن استفاده می کردند، اما پس از آن و در زمان قاجار این باغ توسط قوام خریداری شد و یک عمارت زیبا درون آن ساخته شدو در واپسین روزهای قاجاریه، این باغ به دست خواهرزاده بانی «عفیفه خانم» همسر فرمان‌فرما رسید و بهسازی‌های گسترده‌ای در آن پدید آورد و به همين دليل هم به باغ عفيف آباد شهرت يافت . صاحب نظران باغ عفیف آباد را نمونهٔ کاملی از هنر گل کاری ایرانی می دانند. مجموعه عمارت های باغ  عفيف آباد يا گلشن شامل یک کاخ سلطنتی، موزه سلاحهای قدیمی و موزه عبرت و یک باغ ایرانی است که هم اینک امکان بازدید همه علاقه مندان از آن فراهم است. باغ عفیف آباد وسعتی حدود 127000 متر مربع دارد.این باغ در دوره صفویه از باغ های مهم و گردشگاه پادشاهان بود. باغ عفيف آباد یکی از کهن ترین باغ های شیراز است، از همین رو سادگی دیرینهٔ خود را نگه داشته است. سردر باغ دارای چهار ستون گچی ساده است و سرستون های آنها با الگو گرفتن از سرستون های تخت جمشید طراحی شده است. معماری این باغ آمیزه‌ای از ویژگی معماری دوران هخامنشی، ساسانی و قاجاریه است. براي دسترسي به مجموعه زيباي باغ عفيف آباد ،  از طريق وسايل نقليه عمومي چون تاكسي ، اتوبوس ، مترو به راحتي امكان پذير است. همچنين بازديدكنندگان مي توانند با توجه به نزديكي مجموعه باغ عفيف آباد به ساير آثار تاريخي نظير باغ ارم ، بازار وكيل و.....با يك تير چندين نشان بزنند و به تماشاي آن ها هم بپردازند. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل پارک شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , باغ عفيف آباد , هتل پارک شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

کاروانسرای فیل از کاروانسراهای شیراز است که در محله درب شاهزاده، بین بازار شمشیرگرها که امروزه محل فروش فرش‌های ایرانی و فروش ادویه‌جات است قرار دارد . به كاروانسراي فيل تيمچه نيز مي گفتند . كاروانسراي فيل از بناهاي دوره زنديه است. کاروانسرای فیل در جنوب شرقی مسجد جامع وکیل داخل بازار وکیل است. طرح كاروانسرا مربع شكل است كه در چهار سمت در هر سمت 7 حجره و در چهار گوشه بنا نيز چهار حجره تعبيه شده است. تعدادي از درهاي چوبي قديمي بجاي خود باقي است. نماي داخلي كاروانسرا فاقد هرگونه تزئينات كاشيكاري است حوض مخروبه قديمي در وسط حياط كاروانسرا باقي است. سردر قدیمی مدخل طاقنمای ساده آجری است که به وسیله دالان طولانی به صحن کاروانسرا ارتباط دارد. طاق دالان ورودی دارای قوسهای جناقی است که بین آنها بوسیله طاقهای آجری ناوی شکل پر شده است. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل اطلس شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل اطلسي شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , كاروانسراي فيل , هتل اطلس شيراز , هتل اطلسي شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

باغ مينو  یکی از نمونه‌های منحصر به‌ فرد باغ‌های حدود 80 سال قبل است و یکی از معماران شاخص شیراز، مرحوم ابوالقاسم مهندسی آن را بنا کرده است. قدمت باغ مينو به دوره پهلوي باز مي گردد. باغ مينو در ضلع غربي خيابان خيام شيراز قرار دارد. طراحی باغ به‌گونه‌ای است که با ورود از در اصلی، با فضاسازی خاص معمار به بنا می‌رسیم. با آن‌که معمار تحت تأثیر معماران اروپایی بوده است، تمام خصوصیت‌های ایرانی در باغ و ساختمان آن دیده می‌شود. در بنا، فضاهای اندرونی و بیرونی، نه به سبک دوران قاجار، بلکه به‌شکلی جدید ساخته شده‌اند. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل جهانگردي شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو هتل جهانگردي شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , باغ مينو , هتل جهانگردي شيراز , رزرو هتل جهانگردي شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

مسجد عتيق شيراز يكي از قديمي ترين مسجدهاي شيراز است كه در شرق حرم شاه چراغ قرار دارد. مسجد عتيق به مسجد جمعه و مسجد  آدينه نيز شهرت دارد . ساخت بنای این مسجد متعلق به دوران حکومت عمرولیث صفاری، دومین فرمانروای سلسله‌ صفاریان یعنی بین سال‌های ۲۶۵ هجری قمری تا ۲۸۷ هجری قمری است . یکی از وسیع ترین و زیباترین مساجد جهان است. معماری مسجد عتیق شیراز توجه بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرده است . ظاهر این مسجد بر خلاف دیگر مساجد شیراز بسیار ساده است و تنها کاشی کاری های آبی رنگی بر قسمت هایی از آن خودنمایی می کنند. مسجد عتيق شامل بخش هاي مختلفي چون ديوار ندبه ، خدايخانه ، در دوازده امام ، طاق مرواريد ، ضلع غربي ، شبستان و طاق نماي جنوبي و..... كه  هريك داراي ویژگی‌های ارزشمند معماری است. در بازدید از مسجد عتیق در وسط حیاط مسجد، بنایی به اسم دارالمصحف را می بینید که قدمت آن به قرن هشتم هجری در زمان حافظ برمی گردد و جایی بود که کتابت قرآن مجید در آن انجام و قرآن ها در آن نگهداری می شد. برخي از تاريخشناسان مسجد عتيق را مسجدی می‌دانند که حافظ شیرازی خود را ملزم کرده بوده که هر شب جمعه به این مسجد بیاید و به تلاوت قرآن بپردازد. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل کريم خان شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل کريمخان شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , مسجد عتيق , هتل کريم خان شيراز , هتل کريمخان شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

پارك قلعه بندر با مساحتی نزدیک به ۱۰ هکتار در محله سعدی شیراز قرار دارد ،  که از آنجا منظره زیبای شیراز دیده می‌شود . اين پارك زيبا با همت شهرداري شيراز ساخته شده است. آبشار زیبا ، کاشت درخت و گل و جاده سازی با پلکان‌ها نمای بسیار زیبایی دارد  که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد . در ابتدای ورود به پارک قلعه بندر از جبهه جنوبی یک تاب و سرسره سنگی وجود دارد که گفته می‌شود برای بازی بچه‌های لطفعلی‌خان زند بوده است. پارك قلعه بندر در محله آرامي قرار دارد و براي ساختن يك روز آرام و دور از هياهوي شهر بسيار مناسب است . گردشگران مي توانند با اقامت در هتل لطفعلي خان شيراز  با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل شايان شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , پارك قلعه بندر , هتل لطفعلي خان شيراز , هتل شايان شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

باغ تاریخی منشی باشی متعلق به اواخردوره قاجار است. باغ منشي باشي و ساختمان قديمي آن در ضلع جنوبي خيابان فردوسي واقع بوده و قسمت عمده اراضي باغ منشي باشي از آنجا شده و عمارت زيباي قديمي آن تا اين زمان باقي مانده كه در يك محوطه كوچك مشجر محصور است . از ویژگی های اصلی باغ و عمارت سه طبقه داخل آن می توان به منبت کاری های بسیارظریف درها و نقاشی های رنگ و روغن برروی تیرک های سقف اشاره کرد. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل ارگ شيراز  با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو هتل ارگ شيراز به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , باغ منشي باشي , هتل ارگ شيراز , رزرو هتل ارگ شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

مدرسه خان در سال ۹۹۲ خورشیدی، به دستور حاکم فارس، الله قلی‌خان ساخته شد  مدرسه خان از مشهورترين بناي تاريخي و علمي شيراز است كه قدمت آن به دوران صفوي و دوران شاه عباس باز مي گردد. مدرسه خان را می توان شاهکار دیگری از معماری صفویه دانست که ویژگی‌های خاصی در معماری آن ، آن را از دیگر بناهای این دوره متمایز کرده است . بنای مدرسه خان شیراز که به سبک بناهای درون گرا ساخته شده است، مساحتی برابر با ۷۶۸۶ متر مربع دارد که در زمینی به مساحت  ۵۰۰۳ متر مربع و در دو طبقه بنا گردیده است..مدرسه خان طراحی هنرمندانه‌ای دارد، ضمن اینکه ملاصدرا زمانی در این مدرسه به شاگردانش درس مي داده است.  بنای مدرسه شامل سر در بلند و مقرنس سازی عالی است و راهرو و هشتي ورودی آن مزین به کاشیکاری‌های معرق ممتاز است. در اطراف صحن نیز حجره‌های دو طبقه ساخته شده که ایوان‌های بلند آنها، شکوه خاصی به این بنا بخشیده است. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل ارم شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , مدرسه خان , هتل ارم شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

بازار مسگرها از بازار هاي قديمي شهر شيراز است كه در خيابان لطفعلي خان زند و محله درب شاهزاده قرار دارد. این بازار بقایای بازار قیصریه است . ضمن اینکه بازار مرغ و اردو بازار را به هم وصل می‌کند. در آن زمان، شیراز کارخانه مس داشت و فروش دست‌سازه‌های مسی کم نبود. با اینکه این روزها تعداد این حجره‌ها زیاد نیست، ولی دیدن همان تعداد مغازه باقی مانده هم خالی از لطف نیست. جالب است بدانيد كه بازار مسگرها بسيار شبيه به بازار وكيل است. بناي بازار مسگرها   از آجر و گچ ساخته شده و سقف آن هم بسيار هنرمندانه طراحي شده است. بازار مسگرها در دوران قاجاريه بر اثر زلزله ويران شد و در سال 1299 هجري قمري بازسازي شد. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل پارسيان شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , بازار مسگرها , هتل پارسيان شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

عمارت دیوانخانه یکی از بناهای ارزشمند دوره زندیه درشیراز بشمار می‌ رود که در نزدیکی ارگ کریم‌ خانی واقع شده و در گذشته به عمارت دیوان خانه کریم خان زند مشهور بوده است. دیوانخانه بنایی دو طبقه با پلانی مستطیل شکل است که از طریق دو راه پله طبقات همکف و اول آن به هم متصل می شود. در میانه بنا یک ایوان و در دو طرف آن ۲ تالار قرار دارد كه تالارها بر دو ستون چوبي استوار شده است . هم شاه نشین و هم تالارها با تکنیک کاسه سازی که نوعی مقرنس کاری است، تزئین شده است. علاوه بر مقرنس ها در فضاهای ذکر شده تزئینات نقاشی بسیار نفیسی در طاقچه ها و سقف وجود دارد که از نقش های گیاهی،گل، مرغ زندی (نوع خاصی در تزئینات مربوط به دوره زندیه) و طلا کاری پوشیده شده است. مصالح به کار رفته در عمارت دیوانخانه عمدتا آجر و سنگ است. کاربری بنای دیوانخانه در طول زمان فراز و نشیب متعددی به خود دیده است. در زمان کریم خان دیوانخانه محل جلوس وکیل الرعایا برای رسیدگی به کارهای دیوانی بوده است. سبک معماری عمارت دیوانخانه همچون سایر بناهای دوره زندیه درونگرا است به‌ گونه‌ا ی که ظاهر ساختمان ساده و فضای اندرونی مزین به انواع نقوش و تزئینات هنری است. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل آريوبرزن شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , عمارت ديوانخانه , هتل آريوبرزن شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

باغ دلگشا يكي از قديمي ترين باغ هاي شهر شيراز در شمال شرقي شيراز و در نزديكي آرامگاه سعدي قرار دارد. اين باغ زيبا همانگونه كه از نامش پيداست بسيار دلگشا و زيبا و در نوع خود منحصر به فرد است. باغ دلگشا مربوط به سه دوره تاريخي ايران ساسانيان ، صفويان و قاجاري است. مساحت باغ دلگشا ۷٫۵هکتار و بیشترین درختی که در آن یافت می‌شود، نارنج است که درهنگام اردیبهشت شکوفه‌های زیبا و عطر و بوی دل‌انگیز آن‌ها فضای باغ را بسیار دلنشین می‌کند آبي كه از قنات آرامگاه سعدي جاري است از ميان باغ دلگشا مي گذرد.باغ دلگشا نيز همانند بسياري از باغ هاي قديمي درون خود از وجود يك عمارتي تاريخي و قديمي كه مربوط به دوران زنديه است خبر مي دهد. عمارتي سه طبقه اي با دو در ورودي در دو طرف ساختمان و با معماري به شيوه كاخ هاي ساساني ساخته شده است .گردشگران مي توانند با اقامت در هتل پارک سعدي شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل سعدي شيراز به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , باغ دلگشا , هتل پارک سعدي شيراز , هتل سعدي شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

 موزه پارس در ميان  باغي مصفا به نام باغ نظر در شهر شيراز و در كنار ارگ كريم خاني زند و در ميان عمارت كلاه فرنگي واقع شده است و روزانه گردشگران بسياري از آن بازديد مي كنند. قدمت بناي عمارت كلاه فرهنگي ( موزه پارس) به دوره زنديه و كريم خان زند باز مي گردد. بناي موزه پارس يا همان عمارت كلاه فرهنگي ساختمانی 8 ضلعی که در دو طرف آن دو حوض با معماری کهن ایرانی قرار دارد. بنایی که توسط کریم‌خان زند در میان باغ نظر ساخته شد تا در آن میزبانی شایسته ای از مهمانان و سفیران خارجی به عمل آید و حکومت مکان مناسبی برای مراسم رسمی و اعیاد مختلف داشته باشد در واقع موزه پارس شیراز بر سکویی ساخته شده است که تقریبا 1.5 متر ارتفاع دارد. از ویژگی‌های اصلی معماری این بنا می‌توان به نقش‌های آجری، کاشی‌کاری و نگارگری و استفاده از ازاره‌های یک تکه ( آن قسمت از ديوار اتاق يا ايوان كه از كف طاقچه تا روي زمين است كه آن را با سنگ و كاشيكاري ، آجر تزيين مي كنند) که در کنج زاویه‌ها هیچ برشی نداشته‌اند، اشاره کرد.  فضاي داخلي موزه ( عمارت كلاه فرنگي ) با گچ بری‌های دوره زندیه، مقرنس و قطاربندیهای بسیار ساده اي هستند که با یکی از هنرهای سنتی و سبک های نقاشی ایرانی به نام لایه چینی مزین شده اند ،  بسيار خود نمايي مي كند. موزه پارس شيراز جز قديمي ترين موزه شهر شيراز است. در موزه پارس اشياي فلزي ، سفالي ، انواع سكه ها و مهرهايي كه قدمتي قريب به هزاره چهارم پيش از ميلاد دارند و همچنين قرآن هفده من دروازه قرآن در اين موزه نگه داري و در معرض ديد بازديد كنندگان قرار گرفته است. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل رويال شيراز  با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , موزه پارس , هتل رويال شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

حافظيه نام آرامگاهي است كه شاعر بنام وغزل سراي بي نظير ايراني ، حاظ شيرازي در آن قرار دارد. حافظيه در شمال شهر شیراز و در جنوب دروازه قرآن است .  آرامگاه حافظ در ميان باغی مصفا قرار واقع شده است . مجموعه حافظيه شامل دو بخش اصلي شمالي جنوبي و بخش هاي فعي شرقي و غربي است. حدود ۶۵ سال پس از وفات حافظ شمس‌الدین محمد یغمایی، وزیر میرزا ابوالقاسم گورکانی؛ حاکم فارس، برای اولین بار عمارتی گنبدی شکل بر فراز مقبره حافظ بنا کرد و در جلو این عمارت، حوض بزرگی ساخت که از آب رکن آباد پر می‌شد. در دوره زنديه كريم خان زند بر مقبره حافظ بارگاهي به سبك بناهاي خود ساخت و بر تربتش سنگي مرمرين نهاد كه تا امروز نيز آن سنگ باقي مانده است.  در بالاي بناي مقبره گنبدي هشت ضلعي بر روي هشت ستون قرار گرفته و سقف بنا از جنس مس و شبيه به كلاه صوفيان است. داخل گنبد كاشيكاري هاي زيبايي به چشم ميخورد با رنگ هاي آبی فیروزه‌ای، سرخ ارغوانی، سیاه‌وسفید و قهوه‌ای سوخته. آرامگاهی که امروز پیش روی ماست در طول تاریخ تغییرات فراوانی را به خود دیده است. در دوران صفويان و زنديه و قاجاريه تغييراتي در آرامگاه صورت گرفت تا اينكه در دوران پهلوي آرامگاه را به شكلي كه اكنون است ساخته شد. قسمت هايي از آرامگاه شامل آرامگاه هاي خانوادگي ، كتابخانه و قهوه خانه سنتي هستند . از حافظ شاين شاعر نامي كهن بوم ايران زمين تنها ديواني از غزلياتش و مثنوي ساقي نامه و چندين رباعي به جا مانده كه توسط شاگردش محمد گل اندام جمع آوري و به صورت كتاب تاليف شده است. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل ستارگان شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , حافظيه , هتل ستارگان شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

آرامگاه سعدی معروف به سعدیه محل زندگی و دفن سعدی، شاعر برجستهٔ پارسی‌گوی است. مقبره سعدی در انتهای خیابان بوستان در کنار باغ دلگشا در شیراز قرار دارد. محل فعلي آرامگاه  که در حال حاضر مزار سعدیِ در آن است در گذشته خانقاه و محل عبادت های او و یارانش بوده است .این بنای زیبا که تلفیقی است از هنر معماری قدیم و جدید ايراني است به زیبایی آرامگاه سعدي افزوده است . سنگ قبر در وسط عمارتی هشت ضلعی قرار دارد و سقف آن با کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ تزیین شده‌است. در هفت ضلع ساختمان، هفت کتیبه قرار دارد که از قسمت‌هایی از گلستان، بوستان، قصاید، بدایع و طیبات شیخ انتخاب گردیده و به خط «ابراهیم بوذری» نوشته شده‌است. همچنين قرار گيري آرامگاه سعدي در ميان باغي مصفا با درختان سربه فلك كشيده آرامش و هوايي مطبوع را به گردشگران هديه مي كند. در میانه سعديه ، حوضچه‌ای قرار دارد که آن را حوض ماهی می‌نامند. بر پایه یک سنت قدیمی، مردم شیراز برای برآورده شدن حاجات خود در حوض ماهی، سکه می‌اندازند. آب حوض از چشمه اي تامين مي شود كه از زير بناي سعديه مي جوشد. همچنين آرامگاه سعدي در طي سده هاي مختلف بارها تعمير وبازسازي شدتا اينكه محسن فروغی معمار مدرنیست ایرانی طرح آرامگاه را با همکاری علی اکبر صادق با الهام گرفتن از عناصر معماری سنتی ایران، در سال ۱۳۳۰ طراحی می‌کند تا مقبره و آرامگاه شاعر گرانقدر سعدي شيرازي به دست فراموشي سپرده نشود. همچنين در كنار آرامگاه سعدي قبور زیادی از بزرگان دین وجود دارند که بنا به وصیت خود، در آنجا مدفون شده‌اند از جمله مهمترین‌های آن می‌توان شوریده شیرازی را نام برد که آرامگاهش به وسیله رواق به آرامگاه سعدی متصل شده‌است. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل جام جم شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل آپارتمان جام جم شيراز به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , آرامگاه سعدي , هتل جام جم شيراز , هتل آپارتمان جام جم شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

مسجد وكيل يكي از زيباترين مساحد ايران كه در شيراز و در خيابان آيت الله طالقاني ، غرب بازار وكيل واقع شده است. مسجد وكيل نير هچون بناهاي ديگر مجموعه وكيل به دستور كريم خان زند بنا گرديد. مسجد وكيل با معماري زيبا و بي نظيرش شما را به درون خود می کشاند و دریچه ای تازه را پیش چشم تان می گشاید. وسعت زیاد مسجد وكيل  به همراه زیبایی و اصول معماری به کار رفته در این مسجد، باعث شده تا از آن، به عنوان یکی از بناهای محبوب شیراز یاد شود. بر اساس اسناد، تاریخ ساخت مسجد به سال ۱۱۸۷ هجری قمری باز می‌گردد. اطلاعات نوشته های کهن ایران نشان می دهند که معماران و سازندگان مسجد وکیل، همزمان با احداث ساختمان میدان و بازار به ایجاد این بنای مذهبی مشغول بوده اند. طرح مسجد وكيل  دو ایوانی بوده و دو شبستان جنوبی و شرقی را در خود جای داده است. قسمت های مختلف این بنای تاریخی عبارتند از: در ورودی، دالان، حیاط، شبستان بزرگ، شبستان زمستانی، محراب، منبر مرمرین، حیاط‌خلوت، دو ایوان، طاق مروارید..... در گوشه گوشه مسجد وكيل اثري از ميناكاري و كاشيكاري هاي سنتي به رنگ آبي لاجوردي رنگارنگ به چشم مي خورد. جالب توجه ترين قسمت معماري مسجد وكيل 48 ستون زیبا و حیرت‌انگیزي مي باشد که ماهرانه و با دقتی بسیار طراحی و ساخته شده است. سنگ‌کاری‌های صورت گرفته بر این ستون‌ها که علاوه بر بخشیدن شکوه و جلالی تحسین برانگیز، مسئولیت نگهداری سقف شبستان وسیع مسجد را برعهده دارند ، در نوع خود جالب و ستودنی است. در سمت شمال مسجد طاق بلند و مهمی ساخته شده که به طاق مروارید معروف است و در دور این طاق با قلم درشت و خط ثلث عالی یکی از سوره‌های قرآن به صورت هلالی نوشته شده‌ كه در نزد بازديدكنندگان بسيار جالب و جذاب است. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل اليزه شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , مسجد وكيل , هتل اليزه شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

حمام وكيل از بناهاي مجموعه وكيل يادگاري ، ارزشمند از دوران حكومت كريم خان زند است.  بناي حمام وكيل در غرب  مسجد وكيل قرار دارد. حمام وکیل در مرکز شهر شیراز در خیابان آیت الله طالقانی و در همسایگی بازار وکیل، یکی از مهم ترین جاذبه ها و بازارهای شیراز قرار گرفته است. در تمامی حمام های سنتی کشور از جمله حمام وکیل شیراز، علاوه بر شست و شو و مشت و مال، مراسم هایی همچون حنابندان، حمام عافیت و حمام چله نوزاد نیز برگزار می شده است. چه بسیار مادرانی که در این حمام ها برای پسران دم بخت خود، عروس انتخاب کرده اند. هنگامی که از درب ورودی کوچک این حمام، وارد آن شوید توسط راهرو و یک هشتی که شیبی ملایم دارد به فضای بینه یا همان رختکن حمام وارد خواهید شد. این راهرو و شیبش به خاطر تعدیل دمای هوا بین فضای خارج و داخل حمام است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد حمام وكيل ، استفاده از آهک در تزئین سقف و دیوار آن است. تزئینات آهک بری بسیار زیبایی در نقاط مختلف حمام وكيل دیده می شود. علت استفاده از آهک به جای گچ این است که گچ در برخورد با رطوبت، رفته رفته از بین می رود ولی آهک اینطور نیست. آهک بری های دوران زندیه اکثرا به شکل نقوش گلدانی هستند.  حمام وكيل  نمونه بی بدیل آهک بُری و نگارگری محسوب می شود فضای حمام توسط دالان هایی که در زیر سنگ فرش های خزینه تعبیه شده بود، گرم نگه داشته می شد. در حال حاضر حمام وكيل به عنوان موزه مردم شناسی استفاده مي شود و مجسمه های مومی که هرکدام نشان دهنده قشرهای مختلف از مردم شیراز در زمان قدیم بوده  وجود دارد و اینکه  به چه منظور در حمام بوده اند و همزمان صدا و موسیقی متناسب با آن موقعیت با لهجه شیرین مردم شیراز پخش می شود که تماشای این حمام را هیجان انگیز می کند. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل پارسه شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , حمام وكيل , هتل پارسه شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

اگر اهل بازارگردی هستید و سرتان برای گشت و گذار در بازارهای سنتی درد می کند، حتما سري به بازار وكيل شيراز بزنيد. بازاري تماشايي با معماري زيبا ، سنتي و در كنار آن لذت خريد را تجربه كنيد. بازار وکیل یکی از مشهورترین و دیدنی ترین بازارهای تاریخی و سنتی در ایران است و یادگاری با ارزش از کریم خان زند می باشد. بازار وکیل از مهم ترین بازارهای شهر شیراز از قدیم تا به امروز بوده و در قسمت مرکزی آن قرار دارد . در بازار وكيل همه چیز فراهم است تا تجربه ای جذاب برای خودتان رقم بزنید. بازار وکیل در قسمت مرکزی شهر شیراز و در ضلع شرقی میدان شهرداری قرار گرفته است. با گذشت سال‌ها از تاسیس این مکان، بازار وکیل همچنان کارایی اقتصادی خود را حفظ کرده و هنوز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. بازار وکیل شیراز با مساحتی بالغ بر ۲۱۸۴۰ متر مربع دارای پنج درب بزرگ در چهار طرف آن است. جنس بنای بازار وكيل از گچ، آجر و آهک و ستون‌های سنگی آن می‌باشد و اين هم دليلي بر استحكام بناي بازار وكيل گشته است. در بازار وکیل شیراز شیوه نوررسانی با سایر بازارها متفاوت است و در سقف روزنه‌هایی وجود دارد که از تابش مستقیم نور به داخل جلوگیری کرده و مانع ورود حجم زیاد آب به داخل بازار در هنگام بارش باران‌های شدید می‌شود.گردشگران مي توانند با اقامت در هتل پارس شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , بازار وكيل , هتل پارس شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

باغ نارنجستان يكي از زيباترين باغ هاي ايراني ، كه در زمان سلطنت ناصرالدين شاه قاجار در بين سال هاي 1257 تا سال 1267 هجري شمسي به دستور علی‌ محمد‌ خان قوام ساخته شده است. باغ نارنجستان قوام باغي تماشايي و غير قابل وصف ، يادگاري بي نظير از دوران قاجار كه گردشگران زيادي را به سوي خود جلب مي كند. باغ قوام در خيابان لطفعلي خان زند و در محله اي قديمي قرار دارد.  باغ نارنجستان قوام  با دیدنی های بسیار خود و معماری منحصر بفرد ، موردی است که در همان نگاه اول جلب توجه می کند، معماری چشمگیر و تلفیقی از المان های آینه کاری، کاشی کاری، گچبری های مزین و کنده کاری شده که از آن دوران تا به امروز، یکی از شاهکارها محسوب می شده و می شود. گردشگران به محض ورود به باغ نارنجستان قوام با حوضي بزرگ كه درست روبه روي عمارت قرار گرفته و درخت هاي نارنج فوق العاده زيبا كه در فصل بهار شكوفه هاي خوش بو با بوي بهار نارنجي كه به مشامشان مي رسد روبه رو مي شوند كه بسيار خود نمايي مي كند. سپس ساختمان اصلی یا شمالی را می‌بینیم که دو طبقه است و زیرزمین هم دارد ، كه از قسمت زير زمين آن به عنوان موزه ميراث تاريخي ا ستفاده مي شود و به موزه قوام شهرت دارد . ایوان باشکوه و پله‌های دو طرف ایوان، ما را به داخل ایوان و ساختمان راهنمایی می‌کنند و اتاق‌ها به‌صورت متقارن در دو طرف ایوان قرار گرفته‌‌اند.سقف ایوان آینه‌کاری‌های چشمگیری دارد و به هر کدام از اتاق‌ها که سر بزنیم، آینه‌کاری و گچ‌بری‌های زیادی می‌بینیم. يكي از زيباترين قسمت هاي باغ نارنجستان قوام شاه‌نشین یا  تالار آینه است با دیوار و سقفی پر شده از نقاشی و آینه‌کاری. از دیگر بناهای مجموعه می‌توان به حمام گچینه، حسینیه قوام، مکتب‌خانه قوام ، (خانه عراقی‌ها)، اندرونی قوام (منزل زینت‌الملوک)، دیوان خانه نارنجستان قوام  و حمام اختصاصی قوام اشاره کرد. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل زنديه شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل زنديه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , نارنجستان قوام , هتل زنديه شيراز , هتل زنديه ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

مسجد نصير الملك يكي از زيباترين مسجدهاي ايران كه توسط ميرزا حسن علي خان معروف به نصير الملك ساخته شده است. معمار اين مسجد زيبا و بي نظير حاج محمد حسن معمار بود. ساخت مسجد نصيرالملك 12 سال به طول انجاميد. با گذشت 150سال از ساخت مسجد نصيرالملك هنوز هم برای عبادت مردم مورد استفاده قرار می گیرد و زیبایی ها و جلوه منحصر به فرد آن با جلوه هایش دل از هر کسی می برد. مسجد نصيرالملك با كاشيكاري هاي زيبا و رنگارنگش كه بيشتر رنگ صورنتي در آن به كار برده شده به مسجد صورتي ايران شهرت دارد. شاهکار معماری ایرانی - اسلامی در همان ابتدا شما را محو تماشای خود می کند؛ همین که به در چوبی آن می رسید چشم تان به کاشی کاری گل سرخ، گل زنبق شیراز و مقرنس ها می افتد و در همان ثانیه های اول عاشق این مسجد می شوید. مسجد نصيرالملك  دارای دو ایوان در قسمت شمال و جنوبی است که درست روبروی هم قرار دارند. این دو ایوان با مقرنس های ظریف و طرح های اسلیمی تزئین شده اند . زیباترین بخش مسجد نصیرالملک، ایوان مروارید است. کاشی کاری این مسجد بسیار تماشایی است و نمونه آن در جای دیگری دیده نمی شود. مقرنس کاری مسجد نصیرالملک نیز در نوع خود بی نظیر و ظرافت آن مثال زدنی است. ساختار شبستان و استفاده از شیشه های رنگی در آن نیز از جمله جلوه های افسونگر این مسجد به شمار می رود.  مسجد نصير الملك از آن دسته بناهاي تاريخي ايران است كه هر گردشگري به محض تماشاي عكسهاي آن ، محو تماشاي آن مي شود و غيرممكن است كه براي سفر به شهر شيراز و رفتن به مسجد نصير الملك برنامه ريزي نكند.  مسجد نصير الملك از محبوب ترین جاذبه های ایران از نظر گردشگران خارجی است. مسجد نصير الملك مكاني بسيار جذاب با دنيايي از رنگ و نقاشي هاي بي نظير كه هر كسي براي عكاسي از آن جذب مي كند. جالب است بدانيد كه مسجد نصيرالملك همانند بسياري از مساجد ديگر گنبد ندارد و اين نشان از خصوصي بودن مسجد دارد. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل بزرگ شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , مسجد نصير الملك , هتل بزرگ شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

ارگ كريم خاني يكي از جاذبه هاي تاريخي شهر شيراز كه بناي اصلي آن در دوران كريم خان زند ساخته شده است . پس از اینکه کریم خان زند شیراز را به عنوان پایتخت خود و این مکان را به عنوان مکان زندگی خود انتخاب کرد، به ارگ کریمخان معروف شد.معماري بناي ارگ كريم خاني  از دو بخش مسكوني و نظامي تشكيل شده است. در دوره قاجاريه ارگ كريم خاني نيز محل زندگي فرمانروايان بود و در دوران حكومت پهلوي به زندان تبديل و آسيب هاي جدي به آن وارد شد. بخش درونی ارگ با ایوان ها و اتاق های نقاشی شده، آبنماها و باغچه ها از ظرافت خاصی برخوردار است. سه ضلع شمال، جنوب و غرب هر یک دارای یک ایوان و شش اتاق مسکونی در دو طرف آن است. ضلع شرقی شامل حمام خصوصی و برخی امکانات خدماتی است. برج و باروی چهارگانه به انضمام خندقی که سابقاً دور آن حفر شده بود نیز نقش دفاعی بنا را بر عهده داشته اند. ضخامت دیوارها در پایه 3 متر و در بالا 8/2 متر است. ارتفاع برجها نیز 15 متر می باشد و از آجر ساخته شده اند. آب مجموعه ارگ كريمخاني از آب قنات رکن آباد معروف به رکنی تامین شده است.این آب از نظر املاح معدنی بهترین آب شیراز محسوب می شده است و هم اکنون با خراب شدن این قنات سیستم آبرسانی این مجموعه از بین رفته است. در شمال میدان دیوان خانه کریم خان، درشرق میدان بازار وکیل و چندین کاروانسرا، در جنوب میدان حمام و مسجد وکیل و در جنوب غربی باغ و در غرب ،  ارگ و اندرونی را بنیان می گذارد. بعد از فتح شیراز توسط آقا محمد خان بنا به خصومتی که با کریم خان داشت تصمیم به تخریب بناهای کریم خانی گرفت، به دنبال این تصمیم تعدادی از بناهای عصر زندیه را تخریب شد از جمله حصار شهر که به وسیله کریم خان احداث شده بود. تماشاي فضاي اندروني  ارگ كريم خاني با حوضي بزرگ ، ودر كنار آن  درختان بهار نارنج و فضاي دروني عمارت با كاشيكاري ها و نقاشي هاي زيبا گردشگران را جذب مي كند تا ساعت ها در آن وقت بگذرانند. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل چمران شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل چمران  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , ارگ كريم خاني , هتل چمران شيراز , هتل چمران ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

باغ بي نهايت زيبا و غيرقابل وصف ارم  ،  در خيابان ارم شهر شيراز واقع شده است. باغ ارم در فاصله کمی از کوه های شمالی شیراز (باباکوهی) قرار گرفته و در سمت جنوب آن رودخانه خشک شیراز دیده می شود که از شرق به غرب امتداد دارد. گردشگران به محض ورود به باغ ارم محو باغي زيبا با درختان سربه فلك كشيده و گل هاي رز و حوض آبي كه در مقابل آن ، عمارتي با شكوه معماري هاي رنگارنگ دوره قاجاري به چشم مي خورد. قدم زدن در مجموعه باغ ارم مصداق واقعي بهشت براي بازديدكنندگان است. پوشش گیاهی بی‌نظیر باغ ارم با درختان سرو، نخل، مرکبات و انواع درخت‌ها و بوته‌های زینتی پوشیده شده است. سروناز معروف شیراز با قدمت بسیار زیاد هم در همین باغ قرار دارد که به راحتی می‌توانید آن را به خاطر ظاهر متفاوتش با درختان سرو دیگر تشخیص بدهید. این سرونازهای بسیار زیبا موجب شهرت باغ شده‌ است. علاوه بر تماشاي اينهمه زيبايي ها در كنار هم گردشگران مي توانند با پوشيدن لباس هاي سنتي ، عكس يادگاري در مقابل باغ ارم بيندازند. در مورد تاريخچه ساخت باغ ارم اطلاعات دقيقي در دست نيست اما ساخت عمارت زيباي روبه روي باغ ارم ، به دوران قاجار باز مي گردد. باغ ارم از شاهکارهای هنری و معماری جهان بشمار مي رود . باغ ارم يكي از 9 باغ ايراني است كه نامش در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل هماي شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل هما شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , باغ ارم , هتل هماي شيراز , هتل هما شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

دروازه قرآن ، یکی از قدیمی‌ترین دروازه‌های شیراز است که امروز از آن به‌عنوان یک اثر تاریخی یاد می‌شود. بنای دروازه قرآن به دوره عضدالدوله دیلمی بازمی‌گردد. مسافراني كه از سمت جاده اصفهان وارد شهر شيراز مي شوند به محض ورود به شهر ، دروازه قرآن را رويت مي كنند. دروازه قرآن را به اين دليل ساختند كه مسافران از زير دروازه قرآن عبور و به سلامت سفر كنند. شهر شيراز داراي 6 دروازه در زمان هاي گذشته بود كه تنها دروزاه قرآن ، عليرغم چندين بار ويراني و بازسازي مجدد پابرجا مانده است.  دليل نامگذاري اين دروازه كهن به دروازه قرآن ، جاي دادن قرآني نفيس در بالاي طاق بزرگ آن با كتابت سلطان ابراهیم‌ ابن شاهرخ تیموری است. قرآن هاي جاي گرفته در دروازه قرآن ، به قرآن هفده من شهرت دارند كه اكنون به موزه پارس شيراز انتقال يافته اند. دروازه قرآن در کنار فلکه طاووسیه شیراز قرار دارد و در فاصله كمي از دروازه قرآن مجموعه اي تفريحي وجود دارد كه آرامگاه خواجوي كرماني در آن واقع شده و به همين دليل  هم به بوستان خواجوي كرماني معروف است . گردشگران مي توانند با اقامت در هتل پرسپوليس شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , دروازه قرآن , هتل پرسپوليس شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

شهر شيراز از لحاظ پتانسیل گردشگری و جذب توریست از مهمترین شهرهای کشور است و چه از لحاظ طبیعت گردی چه از لحاظ فرهنگی، آثار باستانی و اماکن زیارتی کم نظیر است . شیراز از آن دسته شهرهای ایران است که در آن حال و هوای بسیار خوشی جریان دارد و می توان با سفر به آن به آرامشی دلچسب دست پیدا کرد و جز پنج شهر برتر گردشگری ایران است.  شیراز؛ این شهر باستانی، در طی گذشت ایام به القاب گوناگونی شهرت داشته که از آن جمله دارالملک، دارالعلم، ملک سلیمان را می توان نام برد. اما شاید مشهورترین و قدیمی ترین لقب شیراز همان ملک سلیمان است . سفر به شهر شيراز و بازديد از تك تك آثار تاريخي كه هر كدام به تنهايي گوياي فرهنگ و تمدن ايرانيان در گذشته ها است براي بسياري از گردشگران ايراني و خارجي جذاب و غير قابل وصف است. وجود آرامگاه  اديبان و شاعران بنامي چون حافظ و سعدي ، خواجوي كرماني و .......در شهر شيراز نشان از كهن بودن تاريخچه ادبيات در ميان اين مرز و بوم دارد. فرهنگ و ادب ایران آنقدر با شهر شيراز در پیوند است که واقعا نمی توان ایران و زبان فارسی را بدون شیراز و حافظ و سعدیش تصور کرد. بسياري از آثار تاريخي چون تخت جمشید، مجموعه پاسارگاد و مقبره کوروش، کاخ ها، قلعه ها و شهرهای دوران ساسانی، نقش رستم، نقش رجب و ... در نزدیکی شهر شیراز قرار گرفته اند. تعدادی از بهترین و زیباترین باغ های ایرانی مانند باغ ارم، نارنجستان قوام، باغ دلگشا، قصرالدشت و ... در این شهر جای گرفته اند. تعدادی از برترین بناهای تاریخی و معماری ایران مانند مسجد نصیرالملک، مجموعه وکیل، مسجد جامع عتیق، دروازه قرآن، ارگ کریمخانی و ... در این شهر قرار دارد . جداي از آثار تاريخي و فرهنگي بي نظير ، شهر شيراز  یکی از معروفترین شهرهای ایران در زمینه برپایی نمایشگاه های مختلف تجاری، علمی، پزشکی و .. است.  اقتصاد شهر شيراز بر پايه صنعت گردشگري و  حمل ونقل و صادرات است و همچنين بخش بزرگي از چرخه اقتصادي شهر شيراز با كشاورزي ، سلامت و عشایر  کارخانه های الکترونیکی و مخابراتی، پالایشگاه ها و صنایع گازی و نفتی، کارخانه های سیمان و لاستیک سازی، مراکز خرید متعدد، صنایع دستی و آموزش می چرخد. شيراز همانند بسياري از شهر هاي ايران غذاها و خوشمزه هاي مخصوص به خود را دارد كه بسيار در نزد گردشگران دلربايي مي كند. از جمله غذاهاي خوشمزه و بسيار معروف  شهر شيراز مي توان به كلم پلو اشاره كه معمولا اكثر ما ايراني ها اين غذاي خوشمزه را امتحان كرده ايم. گردشگران مي توانند با قدم زدن و لذت بردن از بازار تاريخي وكيل كه بسيار هم زيبا و ني نظير است براي عزيزان خود سوغاتي بخرند. از سوغاتي هاي معروف شهر شيراز  مسقطي هاي خوشمزه آن است. خوردنی ها، غذاها و خوشمزه های شیراز در این لیست خلاصه نمی شود و این تنها گوشه ای از فرهنگ غذایی شیرازیست. براي رسيدن به شهر شيراز از هر جاي ايران گزينه هاي مختلفي وجود دارد اولين گرينه رسيدن به شيراز استفاده از ماشين شخصي كه تماشاي مسيرهاي رسيدن به اين شهر نيز خالي از لطف نيست و نيز از استفاده از هواپيما ،  دومین و مجهزترین فرودگاه بین المللی ایران بعد از فرودگاه بین المللی امام خمینی در شیراز قرار گرفته است و یکی از پیشرفته ترین رادارهای دنیا را دارد  و نيز استفاده از قطار ،  ایستگاه راه آهن شیراز، یکی از ایستگاه های راه آهن تازه تاسیس کشور به شمار می رود و در میان برترین ایستگاه های راه آهن ایران قرار دارد. این ایستگاه شیراز را به شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و قم متصل می کند.   خلاصه اينكه هرچقدر از زيباي هاي تاريخي و فرهنگي و ادبي و علمي ......... اين كهن بوم ايران زمين ،  شهر شيراز بگوييم كم گفته ايم. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل هاي شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو هتل شيراز به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , هتل هاي شيراز , رزرو هتل شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

برج خاموشان در 15 كيلومتري جنوب شرقي شهر يزد در منطقه اي به نام صفائيه قرار دارد. پيشينيان جهان را متشكل از چهار عنصر آب ، خاك ، آتش و هوا مي دانستند.آنها معتقدبودند كه وقتي انساني مي ميرد بدون اينكه به عناصر طبيعي آسيب بزند دوباره بايد به طبيعت برگردانده شود. برج خاموشان هم براساس همين عقيده پيشينيان به وجود آمد. برج خاموشان برجي است كه بر روي كوهي رسوبي به نام كوه دخمه قرار دارد و محل عبادت زرتشتيان بوده است. برج خاموشان محلي بود كه زرتشتيان اجسادمرده هاي خودرا در آن مي گذاشتند تا توسط درنده ها وحيوانات خورده شود و هيچ گونه آسيبي به محيط طبيعي اطراف وارد نشود.در اطراف برج خاموشان نيز تعدادي عمارت خشتي وگلي ، آجري و سنگي و تركيبي از سه به چشم مي خورد كه برخي از تاريخ شناسان معتقدند مربوط به دوران صفويه است. همه اين زيبايي ها در كنار هم دست به دست هم داده تا ساعت ها گردشگران به تماشاي شگفتي هاي برج خاموشان شهر يزد بپردازند و با استفاده از امكانات و تجهيزات هتل باغ مرشد يزد خاطره هايي ماندگار و شبي مملو از آرامش با رزرو هتل مرشد يزد براي خود بسازند.



:: برچسب‌ها: يزد , هتل , رزرو هتل , گردشگري , برج خاموشان , هتل باغ مرشد يزد , هتل مرشد يزد ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

در گذشته؛ مردم برای در امان ماندن از هجوم غارتگران و دشمنان، اقدام به احداث حصار، قلعه، برج، دروازه و خندق در اطراف شهر می کردند و در تمدن شهرنشینی قدیم بسیار اهمیت داشته که یزد هم از این امر مستثنی نبوده است. شاید قديميان همان گونه که برای خانه خود حریم قائل بوده اند، ساخت این حریم را برای شهر و دیار خویش نیز ضروری می دانستند. برج و باروهای یزد قدمتی بس طولانی دارند که به دوران دیلمیان و اتابکان می رسند و در خیابان های سید گل سرخ ، محلات مالمیر ، امام خمینی و لبخند واقع شده اند. به طور کلی، محله سیدگل سرخ یزد مجموعه ای از آثار با ارزش تاریخی همچون برج و بارو ، حسینیه، بقعه، خانه آقا، آب ‌انبار، نمازخانه، بازارچه و قبرستان می باشد. شکل حصار اولیه و تاریخی یزد ، گِرد و دایره ای بوده . همچنین در این زمینه مى‌تون از چهار دروازه به نام‌هاى دروازهٔ قطریان (دروازه شاهی)، دروازهٔ کوشک‌نو، دروازه مهریجرد (مهریز) و دروازه کیا (حظیره) در یزد یاد کرد. همه اين زيبايي ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تماشاي سمبل مقاومت ، برج و باروي يزد وقت بگذرانند و با استفاده از امكانات و تجهيزات کاروانسراي زين الدين خاطره هايي ماندگار و شبي مملو از آرامش با رزرو کاروانسراي زين الدين يزد براي خود بسازند.



:: برچسب‌ها: يزد , هتل , رزرو هتل , گردشگري , برج و باروي يزد , کاروانسراي زين الدين , کاروانسراي زين الدين يزد ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

حمام ابوالمعالي در محله قديمي فهادان و در قلب بافت تاريخي يزد و رو به روي بنای تاریخی زندان اسکندر، جنب بقعه هزار ساله دوازده امام و کنار مسجد چهل محراب قرار گرفته است. قدمت بناي ابوالمعالي به دوران قاجاريه باز مي گردد. ساختمان حمام ابوالمعالي با داشتن قسمت های کامل ودست نخورده حمام قدیمی شامل هشتی، راه پله ورودی، فضای ورودی و حوضچه های متعدد آب گرم وسرد، خزینه، اتاق استراحت، شاه نشین، گرمخانه و… نمونه کاملی از معماری دوره قاجاریه است.حمام ابوالمعالي با مصالحي نظير آجر، ریگ، گچ و ساروج ساخته شده و تزیینات به‌کار رفته در سقف آن زیبایی و اصالت خاصی دارد. حمام ابوالمعالي باتوجه به قدمت و زيبايي معماريش جز آثار ملي ايران به ثبت رسيده است. همه اين زيبايي ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تماشاي حمام تاريخي ابوالمعالي يزد وقت بگذرانند و با استفاده از امكانات و تجهيزات هتل فرهنگ يزد خاطره هايي ماندگار و شبي مملو از آرامش با رزرو هتل فرهنگ براي خود بسازند.



:: برچسب‌ها: يزد , هتل , رزرو هتل , گردشگري , حمام تاريخي , حمام ابوالمعالي , هتل فرهنگ يزد , هتل فرهنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

ساختمان وزیری یزد با زیر بنای60۰ متر مربع که موقوفه آقای وزیری است، شامل دو بخش موزه و کتابخانه می باشد که کتابخانه وزیری یزد در سال ۱۳۳۴ توسط آقای وزیری تأسیس و افتتاح شد. پس از آن در سال ۱۳۴۸ موزه وزیری یزد متعلق به آستان قدس رضوی در یزد تشکیل شد و اشیاء آنتیک و قدیمی از خانه های یزد خریداری یا به موزه وزیری اهدا شد. هزاران اشیای با ارزش از چراغ های آویزی، قباله‌ها، چفت و بست قدیمی، سکه، لاله مرقعات خط، خط استاد میر عماد، خط استاد نی ریزی، خط درویش عبدالمجید طالقانی گرفته تا نکاح نامه‌ها، لباس‌های قدیمی مخصوص بانوان، پارچه‌های طلا و زربافت، پارچه‌های نقره‌دوزی شده و تافته شده، پوستین گران‌قیمت مربوط به یکی از خان‌های یزدی، زنگ میدان وقت الساعه که شیحه می کشد نگهداری می‌شود. همچنین در بخش‌های مختلف موزه وزیری یزد، قرآن‌های نفیس زیبا، لوازم حمام مثل تاس تشت، لگن مسی، گلدون، انواع سماور، ظروف چینی را می‌بینید که به طرز زیبایی در کنار هم قرار گرفته‌اند تا تاریخ کهن یزد را به بازدیدکنندگان و گردشگران شهر یزد نمایان سازند. گردشگران پس از تماشاي موزه وزيري شهر يزد مي توانند با استفاده از امكانات و تجهيزات هتل رز يزد ، خاطره هايي ماندگار و شبي مملو از آرامش با رزرو هتل سنتي رز براي خود بسازند.



:: برچسب‌ها: يزد , هتل , رزرو هتل , گردشگري , موزه , موزه وزيري , هتل رز يزد , هتل سنتي رز ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

مسگري از دير باز در شهر يزد،  صنایع پرآوازه و کهني به شمار مي رفته است. رواج و رونق مسگری در یزد به حدی بوده است  كه بازاری تحت عنوان بازار مسگری در شهر یزد و در خيابان قيام  به وجود آمد . قدمت این بازار به قرن نهم ه.ق و دوران تیموری باز می‌گردد. در میان صنایع دستی متنوع استان یزد ظروف و کالاهای از جنس «مس» آن هم به دلیل کیفیت، تنوع و طرح‌های متعدد توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند.  بناي بازار مسگرها ار خشت و گل و آجر ساخته شده است. سقف بازار مسگری به صورت طاق و و تویزه با قوس جناحی است و دارای ارزش فرهنگی و تاریخی خاصی است. این اثر تاریخی در اسفند سال 1381 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است. در گذشته های نه چندان دور ظروف غالب مورد استفاده در خانه‌های ایرانیان مس بوده است و به هر عروس حداقل ۱۰۰ کیلو ظروف مسی جهاز می دادند و هرچه بر وزن این ظروف افزوده می شد، بر افتخار نوعروسان افزوده می شد. همه اين زيبايي ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تماشا و خريد از بازار مسگرها در شهر يزد بگذرانند و با استفاده از امكانات و تجهيزات هتل کهن کاشانه يزد  خاطره هايي ماندگار و شبي مملو از آرامش براي خود بسازند.



:: برچسب‌ها: يزد , هتل , رزرو هتل , گردشگري , بازار , بازار مسگرها , هتل کهن کاشانه يزد ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

موزه سکه و مردم شناسی حيدرزاده در شهر یزد و در خانه عرب زاده قرار دارد که با تلاش  استاد حسین حیدرزاده ، از استادان و متخصصان علم سکه شناسی برپا شده است.  . خانه عرب زاده از بناهای دوره قاجاریه است که در ضلع شمال شرقی  قديمي ترين محله يزد ، در محله فهادان واقع شده است. موزه سکه و مردم شناسی حیدرزاده به عنوان موزه تخصصی سکه کشور محسوب می شود. اشیای موجود در موزه توسط شخص استاد حیدرزاده، از سال 1335 جمع آوری شده و در سال 1383 در این مکان به نمایش درآمده اند. در موزه سكه و مردم شناسي ،  مجموعه سکه های قدیمی طلا، نقره ، مسی و برنجی مربوط به 42 دوره تاریخی ايران  از زمان هخامنشی تا عصر حاضر شامل 4500 سکه در معرض تماشا گذاشته شده است. هم چنين در اين مجموعه اسکناس های قدیمی از زمان ناصر الدین شاه تاکنون ، مجموعه زینت الات، تسبیح ، زنجیر و ترازو ، ابزار جنگی ، وسایل تزیینی و مجموعه قفل های دست ساز 4و 5 گرمی به همراه دو هزار قباله معاملات ملکی و قباله ازدواج و احکام دولتی از در این موزه نگه داري مي شود . معماري بناي موزه سكه و مردم شناسي ویژگی های خاص دوره قاجار را دارد که شامل کار بندی ها و گچ بری های منقوش اسلیمی و مزیّن به اشعار مذهبیِ واقعه کربلا می شود و همچنین تالاری بزرگ در بین اتاق های ۳ و ۵ دری، گنجینه های زیبای چوبی و ... دارد. به‌غیر از سکه، مجموعه ابزار جنگی، انگشتر عقیق و برنجی، مجموعه زنجیر و اقلام زینتی دیگری هم در این مجموعه نگهداری می‌شود. گردشگران پس از تماشاي موزه سكه و مردم شناسي  حيدرزاده يزد مي توانند با استفاده از امكانات و تجهيزات هتل سنتي يزد ، خاطره هايي ماندگار و شبي مملو از آرامش براي خود بسازند.



:: برچسب‌ها: يزد , هتل , رزرو هتل , گردشگري , موزه , موزه سكه حيدرزاده , هتل سنتي يزد ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

در 5 كيلومتري شمال جاده يزد_ كرمان روستايي به نام سريزد قرار دارد كه بسياري معتقدند بناي اوليه شهر يزد از همين روستا آغاز گرديده. سریزد روستایی که به عنوان دروازه ورودی شهر یزد بوده و دروازه فرافر آن همچنان پابرجاست و دروازه فرافر با قدمتی حدودا هزار ساله ورودی شهر فرافر که بعدا ایساتیس و سپس یزد تغییر نام داده معروف است.روستاي سر يزد قلعه اي بسيار قديمي را در خود جاي داده است كه گردشگران بسياري به بازديد از قلعه مي روند. قلعه سريزد بنايي بسيار قديمي و با قدمتي 2500 ساله كه در دوران حكومت ساسانيان ساخته و در دوران صفويه تعمير و بازسازي شد. قلعه سريزد به عنوان اولين و قديمي ترين صندوق امانات در ايران و جهان شناخته مي شود. بناي قلعه از مصالحي هچون خشت و گل و آجر تشكيل مي شود و داراي سه طبقه است. قلعه به منظور ذخیره‌سازی غلات و مواد‌ غذایی بوده که در آن زمان از ارزش خاصی برخوردار بوده است و همچنين در زمان جنگ وغارت علاوه ‌بر غلات، پول، طلا و زیورآلات روستاییان در قلعه سر يزد نگهداري مي شد. پیچیدگی در فضاهای داخلی، به همراه برج و باروها و تزئینات هندسی ساده و با وقار بر روی آنها و حجم زیبای بیرونی بنا در دل دشت از زیبایی های منحصر به فرد آن به شمار می رود که همین ویژگی ها، قلعه سریزد را در زمره یکی از زیباترین قلعه های کشور قرار داده است. همه اين زيبايي ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تماشاي  قلعه سر يزد بگذرانند و با استفاده از امكانات و تجهيزات هتل کاروانسراي مشير يزد خاطره هايي ماندگار و شبي مملو از آرامش با رزرو کاروانسراي مشير يزد براي خود بسازند.



:: برچسب‌ها: يزد , هتل , رزرو هتل , گردشگري , روستاي سريزد , قلعه سر , هتل کاروانسراي مشير يزد , کاروانسراي مشير يزد ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

آسمان صاف کویر، یکی از زیبایی های جاذبه ای کویرنوردی است. آسمانی آبی که از هرگونه آلودگی به دور است و با پرواز در آن می توان نظاره گر بودن زمین و لذت بردنش را از تماشای آسمان، مشاهده نمود و با لمس خنکای نسیم حاصل از پرواز، حس آرامش در قلب آسمان بی کران کویر، دوچندان کرد. اگر به دنبال گذران روزی پرهیجان در کویر هستید کمپ کویری سندباد را به شما پیشنهاد می کنیم، کمپی در چند قدمی یزد که هر آنچه از یک کویر انتظار دارید را در آن تجربه خواهید کرد. تجربه شترسواری و موتور سواری تا پرواز با پاراگلایدر در کویر سند باد فراهم است، در این کویر زیبا و تماشایی می توانید شب ها به دور آتش حلقه بزنید و چای زغالی بنوشید و آسمان پرستاره شب کویر را تماشا کنید و از اوقات فراغت خود لذت ببرید. همه اين زيبايي ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تجربه هيجان در كمپ كويري سندباد يزد بگذرانند و با استفاده از امكانات و تجهيزات هتل اطلس يزد خاطره هايي ماندگار و شبي مملو از آرامش براي خود بسازند.



:: برچسب‌ها: يزد , هتل , رزرو هتل , گردشگري , كوير گردي , كمپ كويري سندباد , هتل اطلس يزد ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

یکی از محله های تاریخی  دومين شهر خشتی جهان ، محله فهادان می باشد ، با بافتی تاریخی که اکثر دیدنی های شهر در دل آن جای گرفته است. در کوچه پس کوچه های محله فهادان، خانه لاری ها و زندان اسکندر و بناهای تاریخی دیگر دیده می شود. در لا به لای این آثار خشتی تاریخی، خانه ای قرار دارد که کمتر گردشگری آن را دیده است. این خانه به خانه هنر یزد معروف می باشد.خانه هنر یزد یکی از خانه های تاریخی بافت فهادان یزد می باشد که با نام خانه مهدی ملک زاده ثبت شده است، در ایامی نه چندان دور ۴ نسل از نسل ملک زاده در این خانه زندگی می کرده اند. قدمت این خانه به دوره قاجار می رسد .  گردشگران همچنين به محض ورود به مجموعه گردشگری و هنری خانه هنر یزد می توانند علاوه بر بازدید از یک خانه تاریخی، در گالری زیبای آن قدم بزنند و از تماشای تابلوهای نفیس هنرمندان یزد لذت ببرند، از فروشگاه صنایع دستی آن براي عزيزان خود سوغات بخرند. همه اين زيبايي ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تماشاي خانه هنر يزد بنشينند و با استفاده از امكانات و تجهيزات هتل والي يزد خاطره هايي ماندگار و شبي مملو از آرامش با رزرو هتل سنتي والي يزد براي خود بسازند.



:: برچسب‌ها: يزد , هتل , رزرو هتل , گردشگري , خانه هنر , هتل والي يزد , هتل سنتي والي يزد ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()