نوشته شده توسط : iran hotels

بندر انزلی، یکی از شهرهای زیبای شمال ایران است که هر سال پذیرای میلیون ها توریست است، جاذبه های دیدنی زیادی دارد و در کنار کمیت، تنوع دیدنی هایش هر گردشگری را به چند روز ماندن در انزلی تشویق می کند شهر ساحلي بندر انزلي در غرب گيلان و در همسايگي سواحل درياي خزر قرار دارد. این شهر با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت، به علت بندری بودن ، از دیرباز اهمیت تجاری و همچنین گردشگری فراوانی داشته است . فاصله بندر انزلي تا مركز استان گيلان شهر رشت تنها 40 كيلومتر است و جز دومين شهر استان گيلان محسوب مي شود زيرا كه تاثير به سزايي در رونق اقتصادي  و گردشگري استان دارد. شهر انزلی به دلیل همسايه بودن با دریای خزر و داشتن بندر ،  به دروازه اروپا معروف بوده است و همچنين  به شهر نيلوفرهاي آبي نيز شهرت دارد. اسکله بندر انزلی یک بندرگاه مهم است که سومین بندرگاه کشور از لحاظ میزان بارگیری و تناژ تخلیه است. اولین کشتی در سال ۱۳۰۱ از اروپا و توسط آلمانی‌ها به بندر انزلي آورده شد. مردم شهر انزلی در گذشته‌های دور رابطه خوبی با کوروش هخامنشی داشته و به نظر می‌رسد که نام این شهر را نیز از روی سرزمین «انزان» انتخاب کرده باشند. از دیرباز خلیج انزلی یک مکان امن برای پهلو گرفتن کشتی‌های بزرگ بوده است. این شهر در طول تاریخ همواره نام انزلی را داشته است و فقط در دوران حکومت خاندان پهلوی، بندر پهلوی نام گرفت. شهر انزلی بعنوان پر باران ترین شهر ایران همواره و از گذشته به شهر باران شناخته شده بود . در گذشته شغل اکثریت مردم بندر انزلی صیادی (ماهی‌گیری) بوده‌است. برنج کاری و کشاورزی نیز از دیگر مشاغل سنتی بندر انزلی محسوب می‌شود که کماکان در روستاهای شهرستان انزلی مرسوم می باشد. امروز مردم این شهر بیشتر به مشاغل اداری، دولتی و آزاد اشتغال دارند . بیشتر مردم انزلي مسلمان شیعه هستند ولی جمعیت قابل توجهی از مسیحیان نیز از دیرباز در کنار مسلمانان در  بندر انزلی زندگی می‌کنند. زبان اصلی مردم بندرانزلی، گیلکی است. از غذاهاي سنتي بندر انزلي مي توان  به  پلو ماهي ، خورشت باقالي قاتق ، فسنجان ، ترش تره ، ميرزا قاسمي  ، سير قليه اشاره كرد. سوغاتي هاي شهر انزلي  انواع ماهي  ،  حصير بافي ، مكرومه بافي  ، گلسازي ، قلاب بافي است.  جاذبه هاي گردشگري بندر انزلي را مي توان به سه قسمت طبيعي ، تاريخي و تفريحي تقسيم بندي كرد. مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی آن ساحل دریا و مرداب انزلی هستند. از جاذبه هاي تاريخي شهر انزلي  برج ساعت  ، كاخ ميان پشته ( كاخ موزه نظامي )  ، پل تاريخي غازيان ، حافظيه ، كليساي مريم مقدس  و از جاذبه هاي تفريحي اين شهر بلوار ساحلي ، موج شكن ها و ..... اشاره كرد. مهمترين مراكز خريد بندر انزلي عبارتند از بازار گيلار ، بازار ساحلي ، مجتمع تجاري كاسپين  و شنبه بازار . گردشگران مي توانند با اقامت در  هتل های بندر انزلی در كنار لذت از  جاذبه های گردشگري شهر بندر انزلي  ، حس آرامش بخش را نيز  تجربه كنند.



:: برچسب‌ها: انزلي , هتل , رزرو هتل , گردشگري , رزرواسيون هتل , هتل های بندر انزلی ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تير 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

باغ تخت كه به نام تخت قراچه موسوم است ، در شمال شهر شيراز ودر دامنه كوه بابا كوهي قرار گرفته است. بناي اصلي باغ تخت در قرن پنجم هجري قمري ساخته شده است. سازندگان باغ تخت هنر طراحی باغ و باغ آرایی را که یکی از کهن ترین هنرهای ایرانیان بوده به اوجی رسانده بودند که تکرارش ناممکن است.  شرايط طبيعي باغ به گونه اي بود كه بهترين مكان براي ساخت قلعه اي مستحكم بود ، قلعه اي نظامي كه بعدها جاي خود را به باغی خوش نشین برای تفریح و تفرج داد. باغ تخت در دوران حكومت آقا محمدخان قاجار و به دستور وي به جای عمارت قدیمی، عمارتی جدید در باغ بنا می‌شود و نام باغ را به «تخت قاجار» تغییر می‌دهد. در دوره محمد شاه نیز این باغ بی نصیب نمانده و مسیر حرکت آب به صورت کرت های ( باغچه هاي) طبقه بندی شده و پلکانی درمی آید. باغ تخت دو عمارت کلاه فرنگی دارد که دارای ایوان های متعدد است در سمت رو به قبله، هفت طبقه با کاشی های الوان برپاست و در هر طبقه دورسته پله به قرینه ساخته اند و از طبقه ای به طبقه دیگر بالا می روند و در میان پله ها از طبقه بالا تا پایین آبشارهای عریضی است که از فراز به نشیب آب می ریزد و در عرصه هر یک از طبقه ها حوض های کشکولی است و میانشان فواره قرار دارد. در دو طرف تالار عمارت به قرینه، ارسی ها و گوشواره ها و ایوان های متعددی ساخته اند كه بسيار زيبا و دلكش است. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل کوثر شيراز  با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , باغ تخت , هتل کوثر شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

قدم زدن در كوچه پس كوچه هاي شهر تارخي شيراز نيز خالي از لطف نيست . خيابان لطفعلي خان زند خياباني پر از يادگاري هاي تاريخي كه از گذشتگان باقي مانده است. در ضلع  غربي نارنجستان قوام خانه اي تاريخي به چشم مي خورد كه يادگاري از دوران قاجار است و به خانه زينت الملوك دختر قوام‌الملک چهارم شهرت دارد. طراحی خانه زينت الملوك به گونه ای است که از راه دری در زیرزمین به نارنجستان قوام منتهی می شود. در واقع، فاصله این خانه تا خانه قوام یک کوچه است و یک راه زیرزمینی آن دو را به هم مرتبط کرده است. ورودی بناي زينت الملوك به شکل زیبایی مقرنس‌کاری شده است. با عبور از یک هشتی، وارد حیاط خانه می‌شویم که دارای حجاری‌های سنگی و مشبک‌کاری است. قبل از ورود به داخل ساختمان حیاطی زیبا پیش روی شماست که به غیر از ازاره‌های سنگی حجاری شده و مشبک، دو حوض بزرگ و کوچک و دو باغچه زیبا دارد. این خانه  بیش از ۲۰ اتاق دارد که همگی آن ها با گچبری ها، آیینه کاری ها و نقاشی های تماشایی تزئین شده اند. بيشتر سقف خانه زينت الملوك چوبي است و روي آن ها را با تصاویری از گل و بوته، حیوانات و پرندگان نقاشي كرده اند. یکی دیگر از جذابیت های این خانه پنجره های ارسی با شیشه های رنگی است که تابش آفتاب بر روی آن ها انعکاس زیبای نور را بر روی در و دیوارها می اندازد و فضایی جذاب را می آفریند. همچنین تالار شاه‌نشین ساختمان ضلع غربی را با آینه‌کاری‌ و گچ‌بری‌های زیبا تزیین کرده‌اند. امروزه از زيرزمين خانه زينت الملوك به عنوان نگار خانه استفاده مي شود و در آن مجسمه هاي تمام شخصيت هاي برجسته شيراز را در معرض ديد عموم قرار داده اند. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل حافظ شيراز  با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , خانه زينت الملوك , هتل حافظ شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 4
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

خانه منطقي نژاد يا موزه موسيقي كه در پشت مسجد شهدا در ميدان شاهچراغ شيراز قرار گرفته ، يكي از بناهاي تاريخي است كه قدمت آن به دوره قاجار باز مي گردد. این خانه شامل شاه نشین و اتاق هایی متعدد در قسمت شرقی و غربی است، که در حال حاضر هر کدام از این اتاق ها به کار خاصی در حوزه موسیقی می پردازد. یکی از اتاق‌های موزه موسيقي که به شیوه معماري باروک ( معماري كلاسيك منحط بي ساختار وداراي تزئينات نمايشي رياد و عجيب و غريب ) گچ‌بری و تزیین شده است، به موسیقی ملل اختصاص پیدا کرده و در آن مجسمه‌ها و عکس‌هایی از بزرگ‌ترین آهنگسازان و نوازندگان جهان همراه با بیوگرافی مختصری از آنان قرار دارد. تالار آیینه بناي موزه شيراز یکی از منحصر به فردترین تالارهای آیینه است که در تمامی بناهای تاریخی ایران تا به حال دیده شده است. چهار اتاق تو در توی این موزه به حوزه سازها و معرفی آن‌ها اختصاص دارد که در آن تمام سازهای ایرانی و نواحی مختلف ایران همراه شرح مختصری به نمایش در آمده است. یک استودیوی موسیقی مجهز به وسایل مورد نیاز برای ضبط موسیقی، محل آموزش و تدریس موسیقی، اتاق آرشیو و معرفی موسیقی‌دانان ایرانی و مخزن صوتی از دیگر بخش‌های این موزه‌ هستند. در مخزن صوتی موزه موسيقي (آوا و نوا ) بالغ بر دو هزار ساعت موسیقی وجود دارد که مراجعه کنندگان می‌توانند در کابین‌هایی که هر کدام مجهز به سیستم‌های صوتی است به آن‌ها گوش بدهند. از اهداف اصلی موزه موسيقي حمایت از پژوهشگران حوزه موسیقی و آشنايي مردم با ابزار آلات موسيقي در طي سده هاي مختلف است. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل ساسان شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل ساسان  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , موزه موسيقي , هتل ساسان شيراز , هتل ساسان ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

خانه توکلی شیراز به دوره قاجاریه تعلق دارد و که دارای یک حیاط مرکزی بوده و در چهار طرف آن عمارت وجود دارد. ورودی خانه توكلي در جبهه شرقی بوسیله یک هشتی مشترک به داخل حیاط راه دارد. تزئینات بناي توكلي شامل آجرکاری، کاشی کاری هفت رنگ، تزئینات چوبی در شیرسرها، درها و درکها و سقف ها می باشد. خانه توکلي را به واسطه کاشي کاريهايي فراواني که در آن انجام شده بي شک بايد يکي از شاهکارهاي کاشي کاريهاي خانه هاي تاريخي شيراز دانست. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل آپارتمان شمس شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل شمس شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , خانه توكلي , هتل آپارتمان شمس شيراز , هتل شمس شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

در طبقه دوم باغ دلگشای شیراز، موزه رادیوهای قدیمی منحصرد به فرد، فعالیت دارد. در نمایشگاه رادیو نزدیک به ۱۰۰ رادیوی قدیمی گردآوری شده که قدیمی ترین رادیوها، مربوط به دوره ناصر الدین شاه قاجار و سال ۱۲۷۵ هجری قمری است. در این نمایشگاه 2 نمونه رادیو نفتی وجود دارد و مابقی آن لامپی- حرارتی است که قدمتشان 50 سال و بیش‌تر است که در این نمایشگاه به معرض نمایش درآمده‌اند. همچنين يكي از راديوهاي منحصربه فرد موزه راديو شيراز راديو خاتم كاري شده اي است كه خاتم آن كار شيراز است. جالب است بدانيد كه جمع آوري اين مجموعه راديو ها 20 به طول انجاميد. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل سروناز شيراز  با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل آپارتمان سروناز شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , موزه راديو , هتل سروناز شيراز , هتل آپارتمان سروناز شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

باغ جهان‌نما از کهن‌ترین باغ‌های شیراز محسوب می‌شود که در گذشته جزو صحرای جعفرآباد و مصلی شیراز بوده و در دوره سلسله آل مظفر و آل اینجو این باغ و دشت زیردست حوالی آن سرسبز و بسیار آباد بوده است. باغ جهان نما در هنگام اقامت تیمور گورکانی، همچون سایر باغ‌های نامدار آن دوره مورد توجه واقع شده، به‌طوری که دستور می‌دهد همانند آن را در اطراف سمرقند، احداث کنند و جهان نما بنامند. باغ جهان نما با مساحت ۲.۸ هکتار، ۳۵۰۰ متر مربع فضای سبز دارد. این باغ در سال 1185 هجری قمری به دستور کریمخان زند بازسازی شد. درون باغ، عمارتی هشت ضلعی همانند عمارت کلاه فرنگی باغ نظر ساخته شده و در چهارگوشه آن، چهار شاه‌نشین با اتاق‌های دو طبقه بنا شده است. . عمارت شاه نشین نمایی آجری دارد که پنجره های چوبی‌اش متاسفانه جایشان را در بازسازی‌ها به پنجره آهنی داده‌اند و از کاشی کاری و نقاشی هم در آن خبری نیست به جز یک حوض مرمر که در داخل عمارت ساخته شده . باغ جهان نما  در نزديكي آرامگاه حافظ قرار دارد. آنچه كه باغ جهان نما را تماشایی‌ کرده جز آرام بودنش، درخت‌های تنومند سرو و کاج و گل‌های نارنج، شمشاد سبز، بنفشه، رزهفت‌ رنگ، گل‌های داوودی و اطلسی‌ست که در گوشه گوشه آن دیده می‌شوند. برخی از درخت های قدیمی را کنده کاری کرده اند و در بعضی از قسمتها، کاشی های نقاشی روی زمین به چشم میخورد. آب قنات معروف ركن آباد نيز از داخل باغ جهان نما عبور مي كند درخت‌ها و گل‌ها را سیراب می‌کند. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل تالار شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل تالار به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , باغ جهان نما , هتل تالار شيراز , هتل تالار ,
:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

باغ هفت تنان یا موزه سنگ های تاریخی، یکی از قدیمی‌ترین اماکن تاریخی شیراز است. این موزه  به سده‌های پیش از عهد زندیه بر می‌گردد و عمارت آن از بناهای دوره کریمخان زند است. این باغ در بن کوه چهل مقام و در شمال آرامگاه حافظ قرار گرفته‌ است. بیشتر جهانگردانی که در چند سده اخیر به شیراز سفر کرده‌اند، باغ تکیه هفت تنان و عمارت زیبای آن را وصف کرده‌اند. مردم شیراز نیز به باغ تكيه هفت تنان دلبستگی خاص دارند. عمارت هفت تنان به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. علت نام‌گذاری مجموعه به هفت تنان ، وجود هفت قبر از هفت عارف بزرگ در باغ است که کریم‌‌خان زند روی هر کدام، سنگ بزرگ بدون کتیبه‌ای گذاشت. از دیدنی‌های تكيه هفت تنان مي توان به تالاری که سقف آن بر دو ستون بزرگ یکپارچه استوار شده كه بر روی این دو ستون، نقش‌های زیبایی با رنگ و روغن ترسیم شده  و در طاقچه‌های بالایی آن، پنج مجلس روی گچ نقاشی شده و از شاهکارهای نقاشی دوران زندیه اشاره كرد. حوض بزرگی هم در وسط عمارت اصلی به چشم می‌خورد که در گذشته از آب رکن‌آباد پر می‌شده‌است . گردشگران مي توانند با اقامت در هتل جهان نما شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل آپارتمان جهان نما شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , تكيه هفت تنان , هتل جهان نما شيراز , هتل آپارتمان جهان نما شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 2
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

 مرقد حضرت سید امیر احمد(ع) برادر امام رضا (ع) ملقب به شاهچراغ در شهر شيراز و جز مهمترين زيارتگاه هاي شيرازي ها و البته مسافران داخلي و خارجي است كه به شيراز سفر مي كنند. مرقد شاهچراغ همچون بسياري از بناهاي ديگر در طول تاريخ چندين بار بازسازي شد از جمله اينكه در سال ۷۴۵ قمری ملکه تاشی خاتون مادر حاکم فارس، بارگاه رو بهسازی کرد و علاوه بر ساخت مدرسه ای در این مکان، محلی برای استراحت و اطعام مسافران و البته گنبدی بزرگ هم ساخت .شاه اسماعیل صفوی هم در سال ۹۱۲ قمری دستور بهسازی آرامگاه  شاهچراغ را داد. همچنين در دوران نادر شاه افشار نيز آرامگاه شاهچراغ مورد توجه قرار گرفت و مورد مرمت قرار گرفت و قنديلي طلايي از زير گنبد آويزان شد كه در طي زلزله سال 1239 شيراز كل بنا مخروب شد و به همين دليل دستور دادند تا قنديل طلا را بفروشند و  پول حاصل از آن را در بازسازي آرامگاه استفاده كنند. از دیدنی‌های حرم شاه‌چراغ آئینه‌کاری، نوشته‌های گچ‌بری ، تزئینات و درهای نقره و رواق و حرم وسیع این بقعه می‌باشد. مرقد مطهر حضرت در شاه‌نشین بین محوطه زیر گنبد و مسجد بالای سر امام‌زاده قرار دارد . گردشگران مي توانند با اقامت در هتل امير كبير شيراز  با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , شاهچراغ , هتل امير كبير شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : iran hotels

شهر شیراز با فرهنگ غنی تاریخی و هنری به منظور بالا بردن سواد هنری شهروندان از طریق ارتباط با هنرمندان و آشنایی با روش های تولید و خلق آثار هنری در سال94 و در فضایی به مساحت 10 هزار متر مربع اقدام به راه اندازی باغ هنر شيراز كردند كه همچون نگيني در پایتخت فرهنگ و هنر ایران مي درخشد.  باغ هنر فضایی را به وجود آورده است که مسافران و گردشگران می توانند با مراجعه به این باغ و بازدید از غرفه ها آثار با ارزش و زیبای هنرمندان شیرازی را به عنوان سوغات دست هنرمندان شیرازی خریداری کنند ,  و همچنين مي توانند آثار هنري خود را به باغ هنر تحويل دهند تا در معرض ديد عموم قرار دهند. باغ هنر شيراز در بلوار بعثت و جنب پارك بعثت قرار دارد. گردشگران مي توانند با اقامت در هتل صدرا شيراز با خيالي آسوده و بدون كوچكترين دغدغه با رزرو  هتل ملاصدرا شيراز  به بازديد ازشهر شيراز بپردازند . 



:: برچسب‌ها: شيراز , هتل , رزرواسيون هتل , رزرو هتل , گردشگري , باغ هنر , هتل صدرا شيراز , هتل ملاصدرا شيراز ,
:: بازدید از این مطلب : 5
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()